Podle německého výrobce aut Audi není F1 pro automobilky důležitá. Neposkytuje jim totiž možnost využít zkušenosti a technologie z tohoto sportu ke zlepšení svých běžných vozů.
Podle Wolfganga Ullricha, šéfa motorsportu automobilky Audi, je pro automobilky mnohem lepší série Le Mans, ve které Audi působí. Již v minulosti se tato série osvědčila.
"Proč nejsme ve Formuli 1? Máme k tomu dobrý důvod," říká Ullrich. "Mezi F1 a běžnými silnicemi totiž není vůbec žádný vztah. Audi se vždy zabývala jen těmi odvětvími motorsportu, která dokázala něco přinést i našim běžným zákazníkům. Z rally tu máme systém quattro, z cestovních vozů motory FSI a TFSI. Proto jsme se v roce 1999 rozhodli, že místo do F1 raději vstoupíme do série Le Mans."
A má pravdu. Le Mans je pro Audi opravdu výhodnější sérií. "Řeknu vám, proč je Le Mans pro Audi lepší. Například naše průměrná rychlost je včetně zastávek v boxech o 20 mil za hodinu (asi 32 km/h) vyšší než by byla ve Formuli 1. Navíc spotřebujeme o 42 % méně paliva," vysvětluje situaci Ullrich.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.