Majitel Renaultu, Gerard Lopez, říká, že Robert Kubica, který se zotavuje po vážné nehodě v rally, se letos možná vrátí během některého z pátečních tréninků, do závodů však nejspíš nezasáhne.
Robert Kubica téměř čtyři měsíce po nehodě v rally, během které utrpěl mnohačetná poranění, stále nemá jisté, že se bude moct do motorsportu vrátit. Konečný verdikt, jak už dříve naznačili lékaři, by měl padnou v průběhu léta. Majitel stáje Lotus Renault GP, Gerard Lopez, počítá s možností, že se Polák podívá do kokpitu během jednoho z pátečních volných tréninků.
"Možná si zkusí jízdu v našem autě během tréninku, ale jsem si jistý, že do závodů už letos nezasáhne," říká Lopez. "Robert přežil velkou nehodu, ale teď přichází ta nejobtížnější část, o které nikdo, Robert, lékaři, já ani zbytek týmu nevíme, jestli bude úspěšná - rehabilitace."
Výkony Renaultu se po prvních dvou závodech zhoršily,majitel týmu by však černozlaté vozy chtěl vidět na lepších pozicích
Lopez dále dodává, že není spokojen s dosavadními výsledky Renaultu, které se po stupních vítězů z Austrálie a Malajsie zhoršily. Podle něj je ve voze potenciál, který není plně využit.
"Ve Španělsku ztratil Vitalij šest desetin kvůli problémům s převodovkou, kdyby neměl problémy, kvalifikoval by se třetí. A když takhle jede Vitalij, který je v podstatě stále nováček, znamená to, že v autě je opravdu velký potenciál. První dva závody byly dobré, ale pak to šlo dolů. Naším cílem je získávat stupně vítězů, možná i nějaké náhodné vítězství, a konečné třetí nebo čtvrté místo v Poháru konstruktérů."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.