McLaren doufá, že ve Velké ceně Monaka, která se jede již tento víkendu, si to bude moci s Red Bullem úspěšně rozdat. Zároveň si uvědomuje, že je tam můžou ohrozit i ostatní týmy.
Ačkoliv si včera Vettel s Hamiltonem jeli vlastní ligu, podle šéfa týmu Martina Whitmarshe budou Ferrari a Mercedes v ulicích Monte Carla nebezpečnějšími soupeři.
"Nepodceňujeme ostatní soupeře. Fernando [Alonso] zajel ve Španělsku fantastické kvalifikační kolo, dokáže se blýsknout. Momentálně si myslím, že jsme rychlejší než oni, ale mohou se velmi rychle zlepšit. Stejně tak Mercedes, takže se to velmi snadno může pokazit. Bariéry v Monaku přitahují [neočekávané události], ale my zde máme skvělý záznam a rádi bychom byli znovu úspěšní. Vyhráli jsme zde čtrnáctkrát, chceme znovu."
Jak si Whitmarsh vysvětluje obrovský rozdíl mezi úžasnou kvalifikační rychlostí Red Bullu a jejich slabší formou během závodu? "Myslím, že Red Bull nastavuje své auto pro kvalifikaci, díky čemuž jsou velmi rychlí. Pracujeme na některých z těchto oblastí. Existují odlišné charakteristiky. Docela tvrdě pracujeme na tom, abychom měli dobrou závodní rychlost, v podstatě ji musíte mít, ale potřebujeme ještě o něco lepší pozici na trati."
Jenson Button (vlevo) v souboji se Sebastianem Vettelem během Velké ceny Španělska 2011
V oblasti novinek udělal McLaren velký pokrok, podle Christiana Hornera jich britský tým přivezl tolik, že by se dalo hovořit o B-specifikaci vozu MP4-26: "Přivezli sem obrovský balík vylepšení, téměř vůz B-specifikace." Red Bull však také nezahálel: "Novinky, které jsme představily my, nás posunuly dopředu. Takže si myslím, že jsme v dobré situaci."
Na rakouskou stáj proto McLarenu stále ještě něco schází: "Určitě se nám podařilo vůz zlepšit o půl sekundy. Plně to vyhodnotíme až v továrně, potřebujeme však ještě další půl sekundy. A budeme na ní pracovat, dokud jí nezískáme," dodává Whitmarsh.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.