McLaren doufá, že ve Velké ceně Monaka, která se jede již tento víkendu, si to bude moci s Red Bullem úspěšně rozdat. Zároveň si uvědomuje, že je tam můžou ohrozit i ostatní týmy.
Ačkoliv si včera Vettel s Hamiltonem jeli vlastní ligu, podle šéfa týmu Martina Whitmarshe budou Ferrari a Mercedes v ulicích Monte Carla nebezpečnějšími soupeři.
"Nepodceňujeme ostatní soupeře. Fernando [Alonso] zajel ve Španělsku fantastické kvalifikační kolo, dokáže se blýsknout. Momentálně si myslím, že jsme rychlejší než oni, ale mohou se velmi rychle zlepšit. Stejně tak Mercedes, takže se to velmi snadno může pokazit. Bariéry v Monaku přitahují [neočekávané události], ale my zde máme skvělý záznam a rádi bychom byli znovu úspěšní. Vyhráli jsme zde čtrnáctkrát, chceme znovu."
Jak si Whitmarsh vysvětluje obrovský rozdíl mezi úžasnou kvalifikační rychlostí Red Bullu a jejich slabší formou během závodu? "Myslím, že Red Bull nastavuje své auto pro kvalifikaci, díky čemuž jsou velmi rychlí. Pracujeme na některých z těchto oblastí. Existují odlišné charakteristiky. Docela tvrdě pracujeme na tom, abychom měli dobrou závodní rychlost, v podstatě ji musíte mít, ale potřebujeme ještě o něco lepší pozici na trati."
Jenson Button (vlevo) v souboji se Sebastianem Vettelem během Velké ceny Španělska 2011
V oblasti novinek udělal McLaren velký pokrok, podle Christiana Hornera jich britský tým přivezl tolik, že by se dalo hovořit o B-specifikaci vozu MP4-26: "Přivezli sem obrovský balík vylepšení, téměř vůz B-specifikace." Red Bull však také nezahálel: "Novinky, které jsme představily my, nás posunuly dopředu. Takže si myslím, že jsme v dobré situaci."
Na rakouskou stáj proto McLarenu stále ještě něco schází: "Určitě se nám podařilo vůz zlepšit o půl sekundy. Plně to vyhodnotíme až v továrně, potřebujeme však ještě další půl sekundy. A budeme na ní pracovat, dokud jí nezískáme," dodává Whitmarsh.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.