McLaren doufá, že ve Velké ceně Monaka, která se jede již tento víkendu, si to bude moci s Red Bullem úspěšně rozdat. Zároveň si uvědomuje, že je tam můžou ohrozit i ostatní týmy.
Ačkoliv si včera Vettel s Hamiltonem jeli vlastní ligu, podle šéfa týmu Martina Whitmarshe budou Ferrari a Mercedes v ulicích Monte Carla nebezpečnějšími soupeři.
"Nepodceňujeme ostatní soupeře. Fernando [Alonso] zajel ve Španělsku fantastické kvalifikační kolo, dokáže se blýsknout. Momentálně si myslím, že jsme rychlejší než oni, ale mohou se velmi rychle zlepšit. Stejně tak Mercedes, takže se to velmi snadno může pokazit. Bariéry v Monaku přitahují [neočekávané události], ale my zde máme skvělý záznam a rádi bychom byli znovu úspěšní. Vyhráli jsme zde čtrnáctkrát, chceme znovu."
Jak si Whitmarsh vysvětluje obrovský rozdíl mezi úžasnou kvalifikační rychlostí Red Bullu a jejich slabší formou během závodu? "Myslím, že Red Bull nastavuje své auto pro kvalifikaci, díky čemuž jsou velmi rychlí. Pracujeme na některých z těchto oblastí. Existují odlišné charakteristiky. Docela tvrdě pracujeme na tom, abychom měli dobrou závodní rychlost, v podstatě ji musíte mít, ale potřebujeme ještě o něco lepší pozici na trati."
Jenson Button (vlevo) v souboji se Sebastianem Vettelem během Velké ceny Španělska 2011
V oblasti novinek udělal McLaren velký pokrok, podle Christiana Hornera jich britský tým přivezl tolik, že by se dalo hovořit o B-specifikaci vozu MP4-26: "Přivezli sem obrovský balík vylepšení, téměř vůz B-specifikace." Red Bull však také nezahálel: "Novinky, které jsme představily my, nás posunuly dopředu. Takže si myslím, že jsme v dobré situaci."
Na rakouskou stáj proto McLarenu stále ještě něco schází: "Určitě se nám podařilo vůz zlepšit o půl sekundy. Plně to vyhodnotíme až v továrně, potřebujeme však ještě další půl sekundy. A budeme na ní pracovat, dokud jí nezískáme," dodává Whitmarsh.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.