Podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna by prodloužení sezóny do prosince kvůli tomu, aby se Formule 1 mohla ještě letos vrátit do Bahrajnu, bylo nepřijatelné.
Bernie Ecclestone minulý týden odhalil, že pro návrat Bahrajnu do letošního kalendáře by mohla být Velká cena Indie odsunuta až na 4. prosince 2011. Konečné slovo v tomto případě bude mít FIA, která rozhodne koncem příštího týdne - 3. června.
Takto pozdní konec sezóny se však zdaleka nezamlouvá Brawnovi: "Jakožto šéf týmu, který se musí starat o svou skupinu lidí, musíte pamatovat na to, že jedou už od konce ledna.
Nemáme už testování, takže ti kluci mají od ledna velmi, velmi napilno. Pokud by museli pracovat až do prosince a pak znovu od konce ledna, nevydrželi bychom to. Neudrželi bychom ty lidi, byli by otrávení, jejich rodiny by byly otrávené, zkrátka by to už bylo příliš."
A co zavést druhý tým? "Nemůžeme mít dva týmy. Teoreticky bychom to mohli udělat, podobně jako je tomu v NASCAR či v jiných sériích, ale s RRA [Dohodou o omezení zdrojů] jsme omezení co dopočtu lidí, které můžeme mít, takže nemůžeme strukturovat organizaci do dvou oddělených závodních týmů," vysvětluje Brawn.
"Podle mě je to třeba velmi dobře promyslet, protože dosahujeme limitu z hlediska našich lidí. Pracují od konce ledna, v předchozím roce to měl na starosti testovací tým. Tuto možnost už ale nemáme - musí to zvládat závodní tým.
Říct jim tedy, že to budou muset potáhnout do prosince, pak dostanou na vánoce pár týdnu volna a pak začnou znova - to není udržitelné," dodává šéf Mercedesu GP.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.