Pokud FIA brzy nezakročí, nebude mít šéf HRT Colin Kolles dle svých slov v Monaku jinou možnost, než protestovat proti využívání výfukových plynů svými soupeři.
Tým HRT po prvotním záměru FIA upustil od svého plánu nasadit ve Španělsku vlastní verzi difuzoru, který by těžil z lepší práce s výfukovými plyny, které by přes něj proudily i tehdy, pokud by jezdec neměl nohu na plynovém pedálu.
FIA své původní rozhodnutí nakonec odvolala, místo toho jej chce 16. června projednat na schůzce Technické pracovní skupiny. Tak dlouhé čekání na zákaz se však Kollesovi ani zdaleka nelíbí, dle jeho názoru ani nebylo co odvolávat.
Pro BBC dnes šéf Hispanie prohlásil: "Jediným důvodem, proč jsme neprotestovali už zde, je to, že jsme dnes nedělali žádná sportovní rozhodnutí. Je však jasné, že ostatní auta jsou nelegální. Absolutně souhlasíme s pohledem Charlieho Whitinga a mimochodem nejsme jediní. Myslím, že pokud je před Monakem nezastaví, nebudeme mít jinou možnost."
Colin Kolles (vpravo nahoře) straší své kolegy - v Monaku přemýšlí o vznesení oficiálního protestu
O jaké možnosti mluví? "Podat protest. Jasně bylo uvedeno, že to neodpovídá pravidlům. Velmi pečlivě jsme to studovali. Nemůžete ovlivňovat aerodynamiku horkými výfukovými plyny, nemůžete ovlivňovat aerodynamiku žádným pohybem plynového pedálu či pohyblivými zařízeními na motoru, ničím. Je to tedy nelegální a ostatní týmy díky tomu získávají obrovskou výhodu," dodává Kolles.
V pátek se na tiskové konferenci přiznal Adam Parr, že tuto kauzu zřejmě spustil Williams po komunikaci s FIA. Kromě HRT a Williamsu výfukové plyny při brzdění či průjezdu zatáček bez sešlápnutí plynového pedálu nevyužívá ještě Marussia Virgin. Dojde situace do extrému a podělí se v Monaku o body pouze tyto tři týmy?
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.