Pokud FIA brzy nezakročí, nebude mít šéf HRT Colin Kolles dle svých slov v Monaku jinou možnost, než protestovat proti využívání výfukových plynů svými soupeři.
Tým HRT po prvotním záměru FIA upustil od svého plánu nasadit ve Španělsku vlastní verzi difuzoru, který by těžil z lepší práce s výfukovými plyny, které by přes něj proudily i tehdy, pokud by jezdec neměl nohu na plynovém pedálu.
FIA své původní rozhodnutí nakonec odvolala, místo toho jej chce 16. června projednat na schůzce Technické pracovní skupiny. Tak dlouhé čekání na zákaz se však Kollesovi ani zdaleka nelíbí, dle jeho názoru ani nebylo co odvolávat.
Pro BBC dnes šéf Hispanie prohlásil: "Jediným důvodem, proč jsme neprotestovali už zde, je to, že jsme dnes nedělali žádná sportovní rozhodnutí. Je však jasné, že ostatní auta jsou nelegální. Absolutně souhlasíme s pohledem Charlieho Whitinga a mimochodem nejsme jediní. Myslím, že pokud je před Monakem nezastaví, nebudeme mít jinou možnost."
Colin Kolles (vpravo nahoře) straší své kolegy - v Monaku přemýšlí o vznesení oficiálního protestu
O jaké možnosti mluví? "Podat protest. Jasně bylo uvedeno, že to neodpovídá pravidlům. Velmi pečlivě jsme to studovali. Nemůžete ovlivňovat aerodynamiku horkými výfukovými plyny, nemůžete ovlivňovat aerodynamiku žádným pohybem plynového pedálu či pohyblivými zařízeními na motoru, ničím. Je to tedy nelegální a ostatní týmy díky tomu získávají obrovskou výhodu," dodává Kolles.
V pátek se na tiskové konferenci přiznal Adam Parr, že tuto kauzu zřejmě spustil Williams po komunikaci s FIA. Kromě HRT a Williamsu výfukové plyny při brzdění či průjezdu zatáček bez sešlápnutí plynového pedálu nevyužívá ještě Marussia Virgin. Dojde situace do extrému a podělí se v Monaku o body pouze tyto tři týmy?
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.