I třetí trénink je ve znameni neporazitelné dvojice na vozech Red Bull, Vettel a Webber udávali tempo.
Zelené světlo na semaforu na konci pilane, zahájilo sobotní trénink. První se na trať vydává Vitalij Petrov s vozem Renault, který si simuluje startovní proces. V zápětí se na trať rozjíždí jeden vůz za druhým. Na dráze jsou téměř všichni, aby si odbili své instalační kolo. Neuvěřitelnou atmosféru zažívá španělský pilot stáje Ferrari, pokaždé když se jeho rudý vůz ocitne na trati, tribuny propukají v neskutečný jásot.
Také Mark Webber je na trati, takže v současné době mají všichni piloti zajeto alespoň jedno instalační kolo. Poslední šikana prověřila pozornost Nica Rosberga a Lewise Hamiltona, oba jsou v ní příliš dlouzí.
Menší pauzu na trati přerušuje hřmot motoru D´Ambroziova Virginu a také Michael Schumacher se rozhodl prověřit vlastnosti svého vozu před odpolední kvalifikací.
Režisér televizního přenosu se zaměřil na detailní záběry zadního křídla Ferrari, ze kterého je patrné, že maranelská stáj se vrátila k původním rozměrům Gurneyho klapky, nechtějí tak riskovat případnou diskvalifikaci.
Jarno Trulli je prvním pilotem, který zajel měřené kolo a základní čas má tak hodnotu 1:30,924. V zápětí se z boxů vyřítil na trať Jenson Button. Karthikeyan je dlouhý v poslední šikaně, stejná chyba jako Hamilton a Rosberg. Ve stejný moment je ke svému rychlému kolu rozjetý Liuzzi. Italský pilot stáje HRT ztrácí na svého krajana dvě sekundy a tři desetiny (1:33,230). Karthikeyan zopakoval situaci z předchozího kola – stejná chyba, stejné místo, stejný výsledek.
Změna v čele výsledkové listiny, čas 1:30,120 se rozsvítil u startovního čísla 15 což je Paul di Resta. Dlouho to však nevydrželo, Petrov snižuje na 1:29,002 a vzápětí i Kobajašiho Sauber na 1:27,826. Zatímco opakovaný záběr odhaluje malou chybu Michaela Schumachera, ale i přesto zajíždí čas 1:26,599 a jde do čela.
Na cílové rovince se objevuje Rosbergův Mercedes a hned jde do vedení, ale Webberuv Red Bull ho vzápětí překonává a stanovuje nový nejrychlejší čas 1:24,750.
V problémech je Renault Nicka Heidfelda, ze kterého vyšlehly plameny, německý pilot bez sebemenších problému vyskakuje z vozu, který má v plamenech již celý pravý bok.
Lewis Hamilton se časem 1:24,888 posouvá na druhé místo, zatímco Webber se zlepšuje na 1:23,846. Felipe Massa (1:26,786) se nyní nachází na páté pozici. Vše se znovu mění a v polovině tréninku je pořadí následující: Webber, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Peréz a Massa.
Heidfeld zůstává poblíž své doutnajícího vozu, který rychle uhasili traťoví maršálové. Vettel je stále v útrobách své garáže, zatím je bez jediného měřeného kola. Fernando Alonso zajíždí 1:26,258 a zařazuje se na čtvrté místo, v tom následujícím se časomíra zastavuje na hodnotě 1:26,510.
Jenson Button je rozjetý ke svému rychlému kolu a čas 1:25,140 ho vyhoupl na třetí místo, ale hned to následující kolo mu zajišťuje druhé místo (1:24,357). Do čela se vzápětí dostal Schumacher, když svůj vůz přinutil k výkonu 1:23,057.
Měkká směs se vzápětí nazouvá i na Rosbergův vůz, výsledkem je čas 1:23,397, což ho v současné situaci řadí na druhou příčku.
Buemi s vozem Toro Rosso se dostal na šestou pozici se směsí option, zatímco Nick Haidfeld testuje směs svých podrážek, když se po svých vrací do boxů. Zatím jediným pilotem, který nezajel jediné měřené kolo, zůstává Sebastian Vettel. Na jeho voze se stále pracuje, zřejmě je tam něco, co nepracuje podle jejich představ.
Na trať vyjíždí Alonso, který má v plánu pět rychlých kol, to první se zastavuje na hodnotě 1:24,270, ale Webberuv Red Bull je mnohem rychlejší - 1:21,791.
Do konce tréninku schází pět minut – na trati je poměrně velký provoz – nejprve Button zajíždí 1:23,214, pak Hamilton 1:23,068.
Dvě minuty před koncem tréninku se vydává na trať i Vettel a poté co celý trénink prostál v garáži svého týmu, zajíždí ve svém jediném měřeném kole nejrychlejší čas 1:21,707.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.