I třetí trénink je ve znameni neporazitelné dvojice na vozech Red Bull, Vettel a Webber udávali tempo.
Zelené světlo na semaforu na konci pilane, zahájilo sobotní trénink. První se na trať vydává Vitalij Petrov s vozem Renault, který si simuluje startovní proces. V zápětí se na trať rozjíždí jeden vůz za druhým. Na dráze jsou téměř všichni, aby si odbili své instalační kolo. Neuvěřitelnou atmosféru zažívá španělský pilot stáje Ferrari, pokaždé když se jeho rudý vůz ocitne na trati, tribuny propukají v neskutečný jásot.
Také Mark Webber je na trati, takže v současné době mají všichni piloti zajeto alespoň jedno instalační kolo. Poslední šikana prověřila pozornost Nica Rosberga a Lewise Hamiltona, oba jsou v ní příliš dlouzí.
Menší pauzu na trati přerušuje hřmot motoru D´Ambroziova Virginu a také Michael Schumacher se rozhodl prověřit vlastnosti svého vozu před odpolední kvalifikací.
Režisér televizního přenosu se zaměřil na detailní záběry zadního křídla Ferrari, ze kterého je patrné, že maranelská stáj se vrátila k původním rozměrům Gurneyho klapky, nechtějí tak riskovat případnou diskvalifikaci.
Jarno Trulli je prvním pilotem, který zajel měřené kolo a základní čas má tak hodnotu 1:30,924. V zápětí se z boxů vyřítil na trať Jenson Button. Karthikeyan je dlouhý v poslední šikaně, stejná chyba jako Hamilton a Rosberg. Ve stejný moment je ke svému rychlému kolu rozjetý Liuzzi. Italský pilot stáje HRT ztrácí na svého krajana dvě sekundy a tři desetiny (1:33,230). Karthikeyan zopakoval situaci z předchozího kola – stejná chyba, stejné místo, stejný výsledek.
Změna v čele výsledkové listiny, čas 1:30,120 se rozsvítil u startovního čísla 15 což je Paul di Resta. Dlouho to však nevydrželo, Petrov snižuje na 1:29,002 a vzápětí i Kobajašiho Sauber na 1:27,826. Zatímco opakovaný záběr odhaluje malou chybu Michaela Schumachera, ale i přesto zajíždí čas 1:26,599 a jde do čela.
Na cílové rovince se objevuje Rosbergův Mercedes a hned jde do vedení, ale Webberuv Red Bull ho vzápětí překonává a stanovuje nový nejrychlejší čas 1:24,750.
V problémech je Renault Nicka Heidfelda, ze kterého vyšlehly plameny, německý pilot bez sebemenších problému vyskakuje z vozu, který má v plamenech již celý pravý bok.
Lewis Hamilton se časem 1:24,888 posouvá na druhé místo, zatímco Webber se zlepšuje na 1:23,846. Felipe Massa (1:26,786) se nyní nachází na páté pozici. Vše se znovu mění a v polovině tréninku je pořadí následující: Webber, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Peréz a Massa.
Heidfeld zůstává poblíž své doutnajícího vozu, který rychle uhasili traťoví maršálové. Vettel je stále v útrobách své garáže, zatím je bez jediného měřeného kola. Fernando Alonso zajíždí 1:26,258 a zařazuje se na čtvrté místo, v tom následujícím se časomíra zastavuje na hodnotě 1:26,510.
Jenson Button je rozjetý ke svému rychlému kolu a čas 1:25,140 ho vyhoupl na třetí místo, ale hned to následující kolo mu zajišťuje druhé místo (1:24,357). Do čela se vzápětí dostal Schumacher, když svůj vůz přinutil k výkonu 1:23,057.
Měkká směs se vzápětí nazouvá i na Rosbergův vůz, výsledkem je čas 1:23,397, což ho v současné situaci řadí na druhou příčku.
Buemi s vozem Toro Rosso se dostal na šestou pozici se směsí option, zatímco Nick Haidfeld testuje směs svých podrážek, když se po svých vrací do boxů. Zatím jediným pilotem, který nezajel jediné měřené kolo, zůstává Sebastian Vettel. Na jeho voze se stále pracuje, zřejmě je tam něco, co nepracuje podle jejich představ.
Na trať vyjíždí Alonso, který má v plánu pět rychlých kol, to první se zastavuje na hodnotě 1:24,270, ale Webberuv Red Bull je mnohem rychlejší - 1:21,791.
Do konce tréninku schází pět minut – na trati je poměrně velký provoz – nejprve Button zajíždí 1:23,214, pak Hamilton 1:23,068.
Dvě minuty před koncem tréninku se vydává na trať i Vettel a poté co celý trénink prostál v garáži svého týmu, zajíždí ve svém jediném měřeném kole nejrychlejší čas 1:21,707.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.