Formule 1 se v loňském roce po napínavé sezóně podle Formula Money těšila z velkého čistého zisku ve výši 85 milionů liber (v přepočtu přes 2,3 miliardy Kč).
Tento zisk si rozdělili její majitelé, mezi které patří majoritní CVC (63,4 %), Lehman Brothers (15,3 %), Bernie Ecclestone (13,7 % včetně rodinné společnosti Bambino), JP Morgan (3,1 %) a další minoritní akcionáři.
Společnost CVC si tak již od svého vstupu do královské disciplíny motosportu v roce 2006 přišla celkem na 756 milionů liber (téměř 21 miliard Kč).
Hodnota Formule 1Dle těchto čísel se hodnota celosvětově sledovaného sportu pohybuje přinejmenším mezi 3 - 4,5 miliardami liber (až 125 miliard Kč), což je třikrát více než v době jejího prodeje v roce 2006. Není divu, že o komerční práva je takový zájem, jak nedávno odhalilo mj. konsorcium NeweCorp/Exor.
Kolik si loni vydělaly na odměnách za mistrovské body týmy F1?Celkově bylo rozděleno 410 milionů liber (11,3 miliard Kč), z čehož nejvíce připadlo vítěznému Red Bullu. V roce 2006 v době platnosti starší Concordské dohody to bylo pouze 220 milionů liber (6 miliard Kč), tedy pouze 53,7 % z nynější sumy.
Týmy si ale dělají zálusk na ještě větší podíl: při uzavírání nové Concordské dohody by si rády vyjednaly dvojnásobek, tj. až 1 miliardu liber ročně.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.