Williams přivezl vylepšený balík představil již během uplynulých tréninků před velkými cenami. Zadní křídlo však nefungovalo ideálně, nové výfuky propalovaly podlahu, a tak se nasazení jejich vylepšené verze do závodů dočkáme až ve Španělsku.
Trať v Barceloně je všem týmům dobře známá - vždyť od roku 1991 se každý rok bez přestání závodí, týmy zde navíc pravidelně natestují tisíce kilometrů. Dlouhé rychlé zatáčky představují dobrou prověrku pro aerodynamickou výkonnost vozu.
Technický ředitel Sam Michael vysvětluje: "Barcelona je okruhem, který vyžaduje dobrou aerodynamickou efektivitu. Není náročný na brzdy, největší rozdíl díky dlouhým rychlým zatáčkám činí právě aerodynamická efektivita. Okruh v minulosti příliš nesvědčil předjíždění, což však bude letos díky degradaci pneumatik a nastavitelným zadním křídlům odlišné."
Nové zadní křídlo Williams do závodů kvůli problémům s aerodynamickou separací nenasadil
I když měl Williams v Turecku několik novinek, do závodu nasadil pouze nové přední křídlo a zadní brzdové kanálky. A co nového chystá pro příští závod? "Od Velké ceny Turecka jsme pracovali na nových zadních křídlech, které jsme zkoušeli během tréninku v Istanbul Parku a v Barceloně je budeme mít znovu na obou vozech. Navíc vyzkoušíme nový difuzor, přes nějž budou proudit výfukové plyny."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.