Velká cena Rakouska by se mohla v budoucnu vrátit do kalendáře mistrovství světa F1, o víkendu byl ve štýrském Spielbergu otevřen kompletně přebudovaný okruh původně zvaný A1 Ring, nyní známý jako Red Bull Ring. Zprávu přinesl v neděli server f1-live.
Okruh, který byl zbourán v roce 2003 poté, co se na něm odjel poslední závod F1, nechal kompletně přestavět rakouský průmyslový magnát, majitel týmu Red Bull Dietrich Mateschitz. Přestavba si vyžádala náklady v údajné výši devítimístné sumy v eurech. Okruh získal homologaci pro F1 a pochvalně se o něm vyjádřili i sedminásobný mistr světa Michael Schumacher a úřadující šampion Sebastian Vettel.
Oba přiznali, že by rádi viděli Red Bull Ring znovu v kalendáři. "Když se podíváte na nové okruhy pro F1, ty, které přišly v poslední době, i ty, které mají teprve přijít, člověk musí uznat, že pravděpodobnost návratu F1 na Red Bull Ring je víc než minimální," upozornil Mateschitz.
Marketingový šéf F1 Bernie Ecclestone, který byl v sobotu přítomen oficiálnímu otevření Red Bull Ringu, před týdnem řekl, že návrat do Rakouska považuje za "možný."
Trojnásobný mistr světa Niki Lauda, který vyhrál domácí Velkou cenu v roce 1984, když se ještě jezdilo na původním Österrreichringu, také není skeptický. "Je tady několik překážek, které je třeba překonat, ale nikdo neví, co pan Mateschitz plánuje," soudí Lauda.
Fotogalerii z nově otevřeného Red Bull Ringu v Rakousku naleznete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.