Podle Christiana Hornera je na tvrzení o neporazitelnosti Red Bullu v letošní sezóně ještě brzy, přestože suverénním způsobem vyhráli další závod.
Vettel vyhrál letos potřetí, přičemž měl závod po celou dobu pod kontrolou. Šéf Red Bullu si přesto nemyslí, že by jejich náskok byl tak velký, jak soupeři uvádějí: "Ono se hlavně mohou věci velmi rychle změnit.
Fernando [Alonso] nám dal v Turecku zabrat, nikdo jiný se nezdál být na stejné úrovni. Ale před dvěma či třemi týdny to byl McLaren. A zdá se také, že pokrok udělal Mercedes. Když se tedy trefíte do černého, můžete ve výkonnosti hodně získat. Nemůžeme si tedy dovolit být samolibě spokojenými.
Je to fantastické jet do Barcelony s 43bodovým náskokem v šampionátu konstruktérů a 34bodovým náskokem v šampionátu pilotů, to je skvělé. Ale jak víte, tyto body se mohou celkem rychle rozplynout. 43 bodů jsme se celkem snadno vzdali loni v Turecku, takže se jednalo o velmi sladké vítězství po 12 měsících."
Sebastian Vettel projíždí cílem Velké ceny Turecka
Horner přitom vyzdvihuje narůstající vyspělostí Sebastiana Vettela: "Myslím, že Sebastian právě těží ze svých zkušeností. Je úřadujícím mistrem světa, ale nevnímá to jako tlak, užívá si to a je ve fenomenální formě. Dobře rozumí chování pneumatik, tomu, co od nich potřebuje a co potřebují ony, a zde byl opravdu velmi, velmi působivý."
Jak Red Bullu fungoval o víkendu KERS, s nímž měl zpočátku sezóny problémy? "V tomto jsme o víkendu učinili pokrok. U Seba fungoval bez problémů, u Marka jsme měli jeden drobný problém, protože systém dost zatěžoval, když závodil s Fernandem. Ale úpravy, které jsme díky většímu poznání této technologie provedli, se o tomto víkendu rozhodně vyplatily," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.