Podle Christiana Hornera je na tvrzení o neporazitelnosti Red Bullu v letošní sezóně ještě brzy, přestože suverénním způsobem vyhráli další závod.
Vettel vyhrál letos potřetí, přičemž měl závod po celou dobu pod kontrolou. Šéf Red Bullu si přesto nemyslí, že by jejich náskok byl tak velký, jak soupeři uvádějí: "Ono se hlavně mohou věci velmi rychle změnit.
Fernando [Alonso] nám dal v Turecku zabrat, nikdo jiný se nezdál být na stejné úrovni. Ale před dvěma či třemi týdny to byl McLaren. A zdá se také, že pokrok udělal Mercedes. Když se tedy trefíte do černého, můžete ve výkonnosti hodně získat. Nemůžeme si tedy dovolit být samolibě spokojenými.
Je to fantastické jet do Barcelony s 43bodovým náskokem v šampionátu konstruktérů a 34bodovým náskokem v šampionátu pilotů, to je skvělé. Ale jak víte, tyto body se mohou celkem rychle rozplynout. 43 bodů jsme se celkem snadno vzdali loni v Turecku, takže se jednalo o velmi sladké vítězství po 12 měsících."
Sebastian Vettel projíždí cílem Velké ceny Turecka
Horner přitom vyzdvihuje narůstající vyspělostí Sebastiana Vettela: "Myslím, že Sebastian právě těží ze svých zkušeností. Je úřadujícím mistrem světa, ale nevnímá to jako tlak, užívá si to a je ve fenomenální formě. Dobře rozumí chování pneumatik, tomu, co od nich potřebuje a co potřebují ony, a zde byl opravdu velmi, velmi působivý."
Jak Red Bullu fungoval o víkendu KERS, s nímž měl zpočátku sezóny problémy? "V tomto jsme o víkendu učinili pokrok. U Seba fungoval bez problémů, u Marka jsme měli jeden drobný problém, protože systém dost zatěžoval, když závodil s Fernandem. Ale úpravy, které jsme díky většímu poznání této technologie provedli, se o tomto víkendu rozhodně vyplatily," dodává Horner.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.