Na včerejší tiskové konferenci padl na piloty dotaz, zda není díky novým systémům letos předjíždění až příliš jednoduché. Vybrali jsme odpovědi přítomného Lewise Hamiltona, Felipeho Massy, Heikkiho Kovalainena a Vitalije Petrova.
Paolo Ianiery z La Gazzetty dello Sport pilotům předhodil: "Mark Webber například před několika dny uvedl, že se předjíždění stalo příliš jednoduchým. Zřejmě tím myslel, že jste při předjíždění museli více riskovat. Souhlasíte s tím, nebo ne?
Lewis Hamilton: Má moc rychlé auto!
Felipe Massa: S jeho autem, jasně, může to být jednodušší než... záleží na situaci. Když vyjedete z garáže s novými pneumatikami a máte před sebou auta na starých, tak je to určitě díky vysoké degradaci pneumatik mnohem jednodušší.
Když jste ve stejné situaci, tak to podle mě není tak snadné, ale křídlo v tom pomáhá, víte? Nemyslím si, že by to umožňovalo pouze křídlo. Snadnější či ne - jde o všechno dohromady, pneumatiky, degradace a všechno: jak auto využívá pneumatiky a také jak funguje strategie.
Myslím, že to je pro vás lepší. Tolik let jsem slýchával lidi říkat: 'dobré to bylo v minulosti, když Senna, Piquet, Mansell... byla to opravdu zábava sledovat ty piloty závodit. Věděli jak na to: Villeneuve, Arnoux.' To je pravda. Také však měli jiná auta. Ale také jsem slyšel po Číně lidi, kteří říkali: 'Á, super, nyní je Formule 1 zpět tam, kde byla.'
Je to také důležité vidět vás spokojené, stejně jako fanoušky, záleží nám na tom. Pokud jsou spokojeni a spokojeni jsou i piloti, pak v tom budeme pokračovat.
Lewis Hamilton: Já si myslím, že Markovo auto je příliš rychlé, pro něj je rozhodně jednoduché předjíždět ostatní. Ale jak řekl Felipe, osobně necítím, že by předjíždění bylo příliš jednoduché.
V minulém závodě jsem svedl pár skvělých soubojů a je to určitě pořád stejně náročné, ale když máte příležitost využít křídlo, je to očividně o trochu snadnější, vždy se ale musíte být schopni dostat blízko a udržet se těsně [za vozem před vámi], abyste mohli v daných místech zaútočit. Pomáhá to v předjíždění, ale nečiní je to příliš jednoduché, to je můj osobní názor.
Petrov: "Předjíždění je momentálně až příliš jednoduché"
Heikki Kovalainen: Myslím, že na okruzích, kde jsme zatím závodili, se [Webber] stejně nikdy s předjížděním netrápil. Prvním reálným testem bude až Barcelona, pak to teprve budeme moci férově hodnotit. V minulosti jsme měli dlouhé rovinky v Sepangu a v Číně a vždy jste na nich mohli předjíždět.
Křídlo možná trochu pomáhá, ale počkejme si na Barcelonu, kde se nikdy nepředjíždělo - uvidíme, jestli se nám to tam vícekrát podaří. Bude to férové hodnocení. Někdo mi řekl, že letos bylo ve třech závodech napočítáno 148 předjížděcích manévrů, což není špatné.
Vitalij Petrov: Nemám k tomu opravdu co říct. Myslím, že se ubíráme se zadním křídlem správným směrem, sledování závodů je více vzrušující, i já jsem v minulém závodě absolvoval tolik předjížděcích manévrů. S DRS, které můžeme využít po 700 m na rovince, jdeme správným směrem.
Myslím, že v každém závodě se bude neustále zkracovat, protože momentálně je předjíždění příliš jednoduché. Někdy o něco těžší, záleží. Ale myslím si, že FIA tu vzdálenost trochu zkrátí, aby auto vzadu jednoduše nepředjelo auto před sebou. Podle mě je to více vzrušující, když najíždíte do zatáčky společně a bojujete při brzdění, je to zajímavé. V minulém závodě došlo přibližně k 70 předjetím. To je myslím dobré, ne?
Přepis celé čtvrteční tiskové konference (v angličtině) najdete zde.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.