Na včerejší tiskové konferenci padl na piloty dotaz, zda není díky novým systémům letos předjíždění až příliš jednoduché. Vybrali jsme odpovědi přítomného Lewise Hamiltona, Felipeho Massy, Heikkiho Kovalainena a Vitalije Petrova.
Paolo Ianiery z La Gazzetty dello Sport pilotům předhodil: "Mark Webber například před několika dny uvedl, že se předjíždění stalo příliš jednoduchým. Zřejmě tím myslel, že jste při předjíždění museli více riskovat. Souhlasíte s tím, nebo ne?
Lewis Hamilton: Má moc rychlé auto!
Felipe Massa: S jeho autem, jasně, může to být jednodušší než... záleží na situaci. Když vyjedete z garáže s novými pneumatikami a máte před sebou auta na starých, tak je to určitě díky vysoké degradaci pneumatik mnohem jednodušší.
Když jste ve stejné situaci, tak to podle mě není tak snadné, ale křídlo v tom pomáhá, víte? Nemyslím si, že by to umožňovalo pouze křídlo. Snadnější či ne - jde o všechno dohromady, pneumatiky, degradace a všechno: jak auto využívá pneumatiky a také jak funguje strategie.
Myslím, že to je pro vás lepší. Tolik let jsem slýchával lidi říkat: 'dobré to bylo v minulosti, když Senna, Piquet, Mansell... byla to opravdu zábava sledovat ty piloty závodit. Věděli jak na to: Villeneuve, Arnoux.' To je pravda. Také však měli jiná auta. Ale také jsem slyšel po Číně lidi, kteří říkali: 'Á, super, nyní je Formule 1 zpět tam, kde byla.'
Je to také důležité vidět vás spokojené, stejně jako fanoušky, záleží nám na tom. Pokud jsou spokojeni a spokojeni jsou i piloti, pak v tom budeme pokračovat.
Lewis Hamilton: Já si myslím, že Markovo auto je příliš rychlé, pro něj je rozhodně jednoduché předjíždět ostatní. Ale jak řekl Felipe, osobně necítím, že by předjíždění bylo příliš jednoduché.
V minulém závodě jsem svedl pár skvělých soubojů a je to určitě pořád stejně náročné, ale když máte příležitost využít křídlo, je to očividně o trochu snadnější, vždy se ale musíte být schopni dostat blízko a udržet se těsně [za vozem před vámi], abyste mohli v daných místech zaútočit. Pomáhá to v předjíždění, ale nečiní je to příliš jednoduché, to je můj osobní názor.
Petrov: "Předjíždění je momentálně až příliš jednoduché"
Heikki Kovalainen: Myslím, že na okruzích, kde jsme zatím závodili, se [Webber] stejně nikdy s předjížděním netrápil. Prvním reálným testem bude až Barcelona, pak to teprve budeme moci férově hodnotit. V minulosti jsme měli dlouhé rovinky v Sepangu a v Číně a vždy jste na nich mohli předjíždět.
Křídlo možná trochu pomáhá, ale počkejme si na Barcelonu, kde se nikdy nepředjíždělo - uvidíme, jestli se nám to tam vícekrát podaří. Bude to férové hodnocení. Někdo mi řekl, že letos bylo ve třech závodech napočítáno 148 předjížděcích manévrů, což není špatné.
Vitalij Petrov: Nemám k tomu opravdu co říct. Myslím, že se ubíráme se zadním křídlem správným směrem, sledování závodů je více vzrušující, i já jsem v minulém závodě absolvoval tolik předjížděcích manévrů. S DRS, které můžeme využít po 700 m na rovince, jdeme správným směrem.
Myslím, že v každém závodě se bude neustále zkracovat, protože momentálně je předjíždění příliš jednoduché. Někdy o něco těžší, záleží. Ale myslím si, že FIA tu vzdálenost trochu zkrátí, aby auto vzadu jednoduše nepředjelo auto před sebou. Podle mě je to více vzrušující, když najíždíte do zatáčky společně a bojujete při brzdění, je to zajímavé. V minulém závodě došlo přibližně k 70 předjetím. To je myslím dobré, ne?
Přepis celé čtvrteční tiskové konference (v angličtině) najdete zde.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.