Bývalý šéf týmu BAR Craig Pollock s chce vrátit do Formule 1 v roce 2013, od kdy začnou platit nová revoluční pravidla týkající se motorů.
Pro tento účel založil společnost PURE (Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie), která by měla týmy zásobovat novými čtyřválcovými 1,6l pohonnými turbo motory, na které má přejít F1.
Vybráno je i vedení a techničtí partneři projektu - včetně bývalého generálního ředitele Renaultu F1 Christiana Contzena a experta na letectví Robina Southwella. PURE také uzavřela smlouvu s TEOS Powertrain Engineering, kterou z 50 % vlastní Mecachrome a druhou polovinu drží IFP Energie Nouvelles. Tato společnost by měla pomoci s návrhem a výrobou samotných motorů.
Pollock ohledně budoucích plánů nově založené společnosti pro Autosport uvádí: "Vizí PURE je stát se lídrem ve vývoji nové generace technologie pohonných jednotek, které musí vyhovovat požadavku na čistější prostředí.
Změny v oblasti motoru v F1 od roku 2013 nabízení PURE okamžitou platformu pro praktické testování a ověření budoucích technologií, které bude možné uplatnit v dalších oblastech.
Pokud máte 400 - 450 zaměstnanců jako Mercedes nebo 300 v případě Renaultu, pak jsou vaše režijní náklady extrémně vysoké. Způsob, jakým to děláme my a důvod, proč si můžeme dovolit utratit méně peněz než automobilky, je ten, že dáváme dohromady inženýry, skupinu inženýrů a odborné oblasti v průmyslově pracovnějším stylu.
Mecachrome bude sestavovat, vyrábět a konstruovat motory - bude je vytvářet. Vyvíjet je budou TEOS, IFP a D2T. Jsme tedy velmi malý tým, což znamená, že naše náklady jsou mnohem nižší. Díky tomu budeme moci toto omezení nákladů přenést na týmy a poskytnout jim nákladově efektivní pohonné jednotky."
Ředitelství PURE se nachází ve Švýcarsku, hlavní inženýrské projekty budou realizovány ve Francii, kde budou vyráběny budoucí motory. Podle Pollocka má jeho společnost podporu jak prezidenta FIA Jeana Todta, tak i promotéra F1 Bernieho Ecclestona.
Současný V8 motor Formule 1 (Cosworth)
Se vstupem do F1 do myslí smrtelně vážně - nový formulový motor chtějí mít na testovací stolici do konce letošního roku. V jeho vývoji jsou již daleko: "Po rozhovorech s různými lidmi ve sportu počítáme s tím, že před zbytkem pole máme náskok.
Nezapomínejte, že Mercedes, Ferrari a Renault stále pracují na svých V8 programech - a až do konce roku 2012 stále budou muset pokračovat ve vývoji svých motorů. My se momentálně soustředíme na jediný motor," pokračuje Pollock.
Mohla by se jeho společnost těšit z podobného úspěchu jako Brawn GP, který před rokem 2009 také začal s vývojem nového vozu mnohem dříve? "Myslím, že přístup týmu Brawn Honda byl velmi dobrý, bylo to pro ně fantastické, že vyhráli šampionát. Ale řekl bych, že i když máme stejný přístup, zatím jen chodíme, než se rozběhneme."
Pollock věří, že než bude třeba vyzkoušet motor v reálném monopostu, budou již mít první zákazníky: "Myslím, že ještě předtím budeme mít zákazníky. Podle toho, jak se to nyní vše ve sportu vyvíjí, budou i zákazníci, tím jsem si jistý. Kdo to bude, to netuším, byla by to čirá spekulace."
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.