Bývalý šéf týmu BAR Craig Pollock s chce vrátit do Formule 1 v roce 2013, od kdy začnou platit nová revoluční pravidla týkající se motorů.
Pro tento účel založil společnost PURE (Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie), která by měla týmy zásobovat novými čtyřválcovými 1,6l pohonnými turbo motory, na které má přejít F1.
Vybráno je i vedení a techničtí partneři projektu - včetně bývalého generálního ředitele Renaultu F1 Christiana Contzena a experta na letectví Robina Southwella. PURE také uzavřela smlouvu s TEOS Powertrain Engineering, kterou z 50 % vlastní Mecachrome a druhou polovinu drží IFP Energie Nouvelles. Tato společnost by měla pomoci s návrhem a výrobou samotných motorů.
Pollock ohledně budoucích plánů nově založené společnosti pro Autosport uvádí: "Vizí PURE je stát se lídrem ve vývoji nové generace technologie pohonných jednotek, které musí vyhovovat požadavku na čistější prostředí.
Změny v oblasti motoru v F1 od roku 2013 nabízení PURE okamžitou platformu pro praktické testování a ověření budoucích technologií, které bude možné uplatnit v dalších oblastech.
Pokud máte 400 - 450 zaměstnanců jako Mercedes nebo 300 v případě Renaultu, pak jsou vaše režijní náklady extrémně vysoké. Způsob, jakým to děláme my a důvod, proč si můžeme dovolit utratit méně peněz než automobilky, je ten, že dáváme dohromady inženýry, skupinu inženýrů a odborné oblasti v průmyslově pracovnějším stylu.
Mecachrome bude sestavovat, vyrábět a konstruovat motory - bude je vytvářet. Vyvíjet je budou TEOS, IFP a D2T. Jsme tedy velmi malý tým, což znamená, že naše náklady jsou mnohem nižší. Díky tomu budeme moci toto omezení nákladů přenést na týmy a poskytnout jim nákladově efektivní pohonné jednotky."
Ředitelství PURE se nachází ve Švýcarsku, hlavní inženýrské projekty budou realizovány ve Francii, kde budou vyráběny budoucí motory. Podle Pollocka má jeho společnost podporu jak prezidenta FIA Jeana Todta, tak i promotéra F1 Bernieho Ecclestona.
Současný V8 motor Formule 1 (Cosworth)
Se vstupem do F1 do myslí smrtelně vážně - nový formulový motor chtějí mít na testovací stolici do konce letošního roku. V jeho vývoji jsou již daleko: "Po rozhovorech s různými lidmi ve sportu počítáme s tím, že před zbytkem pole máme náskok.
Nezapomínejte, že Mercedes, Ferrari a Renault stále pracují na svých V8 programech - a až do konce roku 2012 stále budou muset pokračovat ve vývoji svých motorů. My se momentálně soustředíme na jediný motor," pokračuje Pollock.
Mohla by se jeho společnost těšit z podobného úspěchu jako Brawn GP, který před rokem 2009 také začal s vývojem nového vozu mnohem dříve? "Myslím, že přístup týmu Brawn Honda byl velmi dobrý, bylo to pro ně fantastické, že vyhráli šampionát. Ale řekl bych, že i když máme stejný přístup, zatím jen chodíme, než se rozběhneme."
Pollock věří, že než bude třeba vyzkoušet motor v reálném monopostu, budou již mít první zákazníky: "Myslím, že ještě předtím budeme mít zákazníky. Podle toho, jak se to nyní vše ve sportu vyvíjí, budou i zákazníci, tím jsem si jistý. Kdo to bude, to netuším, byla by to čirá spekulace."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.