Williams se dle svého technického ředitele Sama Micheala zaměří ve snaze vylepšit výkonnost svého vozu FW33 hlavně na přední křídlo.
Tým z Grove zažívá nejhorší vstup do sezóny. Trápí jej spolehlivost - do cíle dojel pouze v Číně a nezískal zatím ani bod. Podle Michaela je vůz konkurenceschopný, jeho potenciál ale zakrývá přední křídlo.
"Základ auta by měl být dost dobrý pro boj o čtvrtou příčku za trojicí nejrychlejších týmů. Do Turecka vezeme novou verzi [předního křídla], kterou dále použijeme v Barceloně a v Monte Carlu. V aerodynamickém tunelu jsme přišli na nový směr vývoje předního křídla. Tento krok, který učiníme v Turecku, bude docela velký," říká Michael.
Williams podle něj trpí podobnými problémy jako Ferrari - data z aerodynamického tunelu příliš nesedí s tím, co pozorují na trati. Doufají, že se jim to podaří vyřešit a že jim k lepším časům pomůžou také nové brzdové kanálky zadní křídlo.
"V továrně pozorujeme pokrok ve všech oblastech, ne všude se však projevil na trati. Mercedes dosahoval o 7 km/hod vyšší rychlosti než my. Věříme, že s naší novou verzí [zadního] křídla v Turecku již bude vše v pořádku."
Rubens Barrichello v Číně před Red Bullem Marka Webbera
V Barceloně by pak měli nasadit i nové výfuky podobné těm, které používá Red Bull. Ty by jim měli pomoci k dalšímu znatelnému pokroku a pravidelným finišům na bodovaných místech: "Pak bychom měli být schopni dostat oba vozy do nejlepší desítky."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.