Williams se dle svého technického ředitele Sama Micheala zaměří ve snaze vylepšit výkonnost svého vozu FW33 hlavně na přední křídlo.
Tým z Grove zažívá nejhorší vstup do sezóny. Trápí jej spolehlivost - do cíle dojel pouze v Číně a nezískal zatím ani bod. Podle Michaela je vůz konkurenceschopný, jeho potenciál ale zakrývá přední křídlo.
"Základ auta by měl být dost dobrý pro boj o čtvrtou příčku za trojicí nejrychlejších týmů. Do Turecka vezeme novou verzi [předního křídla], kterou dále použijeme v Barceloně a v Monte Carlu. V aerodynamickém tunelu jsme přišli na nový směr vývoje předního křídla. Tento krok, který učiníme v Turecku, bude docela velký," říká Michael.
Williams podle něj trpí podobnými problémy jako Ferrari - data z aerodynamického tunelu příliš nesedí s tím, co pozorují na trati. Doufají, že se jim to podaří vyřešit a že jim k lepším časům pomůžou také nové brzdové kanálky zadní křídlo.
"V továrně pozorujeme pokrok ve všech oblastech, ne všude se však projevil na trati. Mercedes dosahoval o 7 km/hod vyšší rychlosti než my. Věříme, že s naší novou verzí [zadního] křídla v Turecku již bude vše v pořádku."
Rubens Barrichello v Číně před Red Bullem Marka Webbera
V Barceloně by pak měli nasadit i nové výfuky podobné těm, které používá Red Bull. Ty by jim měli pomoci k dalšímu znatelnému pokroku a pravidelným finišům na bodovaných místech: "Pak bychom měli být schopni dostat oba vozy do nejlepší desítky."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.