Podle posledních údajů nejnovějšího vydání "Business Book GP" nejvíce ve Formuli 1 utrácí Ferrari, s nejmenším rozpočtem naopak bojuje HRT.
Podle Business Book GP se Asociaci týmů F1 (FOTA) opravdu podařilo díky Dohodě o omezení zdrojů (RRA) podstatně snížit náklady. Průměrný roční rozpočet týmu F1 s snížil z 310 mil. dolarů v roce 2009 na 167 mil. dolarů (2,7 miliardy Kč) v roce 2011, přičemž v roce 2010 se pohyboval kolem 176 mil. dolarů.
Větší rozdíl mezi léty 2009 a 2010 je dán příchodem tří nových týmů (HRT, Lotus, Virgin) a zároveň odchodem týmů, které byly známé velkým utrácením (BMW, Toyota). K redukci také přispělo velké utažení opasku u Renaultu, který část závodního týmu odprodal společnosti Genii.
S nejvyšším rozpočtem hospodaří Ferrari - 295 mil. dolarů (4,8 miliardy Kč), s nejnižším si musí vystačit Hispania Racing - 50 mil. dolarů (0,8 miliardy Kč), což je téměř 6krát méně.
Zpráva ale upozorňuje, že přes úspěšné omezování nákladů předseda FOTA Martin Whitmarsh vyzývá k dalšímu zpřísnění RRA. Ne každý tým v F1 snížil své výdaje. Z údajů například vyplývá, že Lotus v roce 2011 utrácí podstatně více peněž, větší rozpočty než minulý rok mají také Virgin, Sauber a Red Bull.
Velké týmy jako Ferrari, McLaren, Mercedes a Renault nyní utrácejí méně, přičemž sponzoři pokrývají více než polovinu jejich rozpočtů.
(Více informací o rozpočtech týmů za rok 2010 dle Formula Money naleznete zde).
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.