Podle posledních údajů nejnovějšího vydání "Business Book GP" nejvíce ve Formuli 1 utrácí Ferrari, s nejmenším rozpočtem naopak bojuje HRT.
Podle Business Book GP se Asociaci týmů F1 (FOTA) opravdu podařilo díky Dohodě o omezení zdrojů (RRA) podstatně snížit náklady. Průměrný roční rozpočet týmu F1 s snížil z 310 mil. dolarů v roce 2009 na 167 mil. dolarů (2,7 miliardy Kč) v roce 2011, přičemž v roce 2010 se pohyboval kolem 176 mil. dolarů.
Větší rozdíl mezi léty 2009 a 2010 je dán příchodem tří nových týmů (HRT, Lotus, Virgin) a zároveň odchodem týmů, které byly známé velkým utrácením (BMW, Toyota). K redukci také přispělo velké utažení opasku u Renaultu, který část závodního týmu odprodal společnosti Genii.
S nejvyšším rozpočtem hospodaří Ferrari - 295 mil. dolarů (4,8 miliardy Kč), s nejnižším si musí vystačit Hispania Racing - 50 mil. dolarů (0,8 miliardy Kč), což je téměř 6krát méně.
Zpráva ale upozorňuje, že přes úspěšné omezování nákladů předseda FOTA Martin Whitmarsh vyzývá k dalšímu zpřísnění RRA. Ne každý tým v F1 snížil své výdaje. Z údajů například vyplývá, že Lotus v roce 2011 utrácí podstatně více peněž, větší rozpočty než minulý rok mají také Virgin, Sauber a Red Bull.
Velké týmy jako Ferrari, McLaren, Mercedes a Renault nyní utrácejí méně, přičemž sponzoři pokrývají více než polovinu jejich rozpočtů.
(Více informací o rozpočtech týmů za rok 2010 dle Formula Money naleznete zde).
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.