Podle posledních údajů nejnovějšího vydání "Business Book GP" nejvíce ve Formuli 1 utrácí Ferrari, s nejmenším rozpočtem naopak bojuje HRT.
Podle Business Book GP se Asociaci týmů F1 (FOTA) opravdu podařilo díky Dohodě o omezení zdrojů (RRA) podstatně snížit náklady. Průměrný roční rozpočet týmu F1 s snížil z 310 mil. dolarů v roce 2009 na 167 mil. dolarů (2,7 miliardy Kč) v roce 2011, přičemž v roce 2010 se pohyboval kolem 176 mil. dolarů.
Větší rozdíl mezi léty 2009 a 2010 je dán příchodem tří nových týmů (HRT, Lotus, Virgin) a zároveň odchodem týmů, které byly známé velkým utrácením (BMW, Toyota). K redukci také přispělo velké utažení opasku u Renaultu, který část závodního týmu odprodal společnosti Genii.
S nejvyšším rozpočtem hospodaří Ferrari - 295 mil. dolarů (4,8 miliardy Kč), s nejnižším si musí vystačit Hispania Racing - 50 mil. dolarů (0,8 miliardy Kč), což je téměř 6krát méně.
Zpráva ale upozorňuje, že přes úspěšné omezování nákladů předseda FOTA Martin Whitmarsh vyzývá k dalšímu zpřísnění RRA. Ne každý tým v F1 snížil své výdaje. Z údajů například vyplývá, že Lotus v roce 2011 utrácí podstatně více peněž, větší rozpočty než minulý rok mají také Virgin, Sauber a Red Bull.
Velké týmy jako Ferrari, McLaren, Mercedes a Renault nyní utrácejí méně, přičemž sponzoři pokrývají více než polovinu jejich rozpočtů.
(Více informací o rozpočtech týmů za rok 2010 dle Formula Money naleznete zde).
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.