Šéf Mercedesu GP Ross Brawn vysvětluje, díky čemu byl jeho tým během Velké ceny Číny mnohem konkurenceschopnější než v předchozích dvou závodech v Austrálii a v Malajsii.
Podle něj výsledek o uplynulém víkendu značně ovlivnilo přehodnocení přístupu Mercedesu k závodnímu víkendu. Nico Rosberg pak v Šanghaji v závodě dokonce 14 kol vedl. Zdálo se, že jej podium nemine, ovšem kvůli chybné kalkulaci týkající se množství paliva musel ke konci zpomalit, jinak si Nico věřil, že by dojel před Vettelem.
Jak vysvětluje Brawn náhlý vzestup formy během jediného týdne? "Z našeho pohledu jsme v Melbourne měli příliš mnoho problémů s vozem a věci se kazily, nemohli jsme proto dobře jezdit. V Malajsii jsme se trápili s chlazením, což narušilo to, co jsme s vozem mohli dělat. Hodně času jsme strávili tím, že jsme se snažili zlepšit tu situaci."
"Zde [v Číně] při nižších okolních teplotách chlazení není tak kritické, mohli jsme tedy jezdit a dolaďovat auto. K víkendu jsme také přistoupili trochu jinak. Po Velké ceně Malajsie jsme se nehnali zpět do továrny, ale zůstali jsme zde s inženýry - díky tomu jsme měli několik dobrých dní na přemýšlení o věcech a trochu jsme změnili náš přístup, což podle mě pomohlo.
Přístup, který jsme používali, hodně vycházel z pneumatik [Bridgestone], které jsme měli loni či v několika posledních letech a s těmito vozy a pneumatikami [Pirelli] jsme potřebovali přehodnotit, jak k věcem z hlediska nastavení přistupovat."
Rosberg s otevřenou horní klapkou zadního křídla
S monopostem Mercedes MGP W02 tentokrát nebyly žádné problémy - až ten tradiční, který souvisí se špatnou funkcí nastavitelného zadního křídla: Rovněž jsme prožili víkend, kde auto jezdilo docela bez problémů. Znovu se objevila závada na Michaelově voze v kvalifikaci. Křídlo je na hraně opětovného sloučení proudů vzduchu při aktivované klapce a jak už se to stává, v těch klíčových kolech nedošlo k jejich řádnému sloučení, když jsme to nejméně potřebovali. Pro Istanbul tedy chystáme nové křídlo, které by mělo tento problém řádně vyřešit.
Obecně jsme prožili hladký víkend, drželi jsme se při zemi a zvolili jsme takový přístup, nastavení a práci během víkendu tak, jak si myslíme, že by to mělo být. Ale ještě stále nejsme úplně tam, kde McLaren či Red Bull. V závodě jsme měli odlišnou strategii. Fungovala, proto je frustrující to, co se stalo [s propočtem paliva u Rosberga]," popisuje Brawn.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.