Hlavní závodní inženýr McLarenu Phil Prew prozradil, že jeho tým šel do závodu v Číně s tím, že bude s oběma piloty stavět pouze dvakrát.
Třízastávková strategie se v závodě ukázala být jasně výhodnější a pomohla Hamiltonovi k předjetí Vettela ve finální fázi a letošnímu premiérovému vítězství. McLaren měl ovšem v plánu pouze dvě přezutí.
"Dělo se toho strašně moc. A mnoho věcí se změnilo v průběhu závodu v závislosti na výběru pneumatik a na tom, jak je různá auta a také piloti využívali," uvádí Prew.
Propočítali jsme, jak se pneumatiky budou chovat a jak dlouho vydrží. Jakmile jsme došli k výsledku a piloti nám poskytovali svou zpětnou vazbu o výkonnosti pneumatik, hodně to ovlivnilo naši strategii - a tehdy jsme přijali tu třízastávkovou."
"Do závodu jsme šli opravdu s tím, že jsme nevěděli, co uděláme. Kdyby pneumatiky vydržely, pak by dvě zastávky mohly představovat tu nejrychlejší strategii. Rozhodli jsme se ale, že tomu tak nebude, a přijali třízastávkovou.
Celkově jsme šli do toho s jasným záměrem stavět dvakrát, což podle mě zamýšlela většina lidí. Pro tři zastávky jsme se rozhodli právě v čas, protože jsme mohli vidět, že degradace pneumatik bude významná a přestali jsme si myslet, že bychom to mohli bezpečně odjet pouze se dvěma zastávkami, už dle pouhého pohledu na to, jak se chovala ostatní auta," dodává hlavní inženýr McLarenu.
(Přehled jednotlivých zastávek a strategií použitých během Velké ceny Číny najdete zde).
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.