Také v závěrečné části tréninků před Velkou cenou Číny byl nejrychlejší německý pilot Sebastian Vettel a naznačil tak, v jakém duchu se bude odehrávat dnešní kvalifikace.
Německý pilot stáje Red Bull, Sebastian Vettel naznačil, v jakém duchu se bude odehrávat dnešní kvalifikace, když kraloval i ve třetím tréninku na Velkou cenu Číny. Největšími pronásledovateli se stali oba jezdci stáje McLaren, zatímco jeho stájový kolega Mark Webber se po celou dobu tréninku trápil s technikou.
Prvním pilotem, který se objevil na trati byl Paul di Resta, který právě dnes slaví své narozeniny. Následovalo ho dalších patnáct pilotů, mezi nimi i Massa, Button a Vetel. Instalační kolo si odkroužili také Alonso, Hamilton a Webber, zatímco první smečka pilotů se vratila zpět do boxů. Druhé instalační kolo zajíždí pouze dvojice Mercedesů a Kobajaši, všichni jsou zatím bez časů.
Monitor s časomírou zaznamenal jakýsi problém na voze Tima Glocka, ale režie televizního přenosu si ničeho nevšimla a zdá se, že Glockův Virgin bez problému dorazil do boxů, zřejmě je na vině nefunkční časomíra.
Uplynulo již 12 minut z posledního tréninku před Velkou cenou Číny a výsledková tabule je stále prázdná a také na trati není velký provoz.
Na trať se vrací Paul di Resta, který musí dohánět včerejší výpadek, když ho zradil tlak paliva v jeho voze. Jeho aktivitou je inspirován Narain Karthikeyan a vyráží provětrat svůj vůz. Dnešní teploty jsou poměrně nízké, teplota vzduchu se ustálila na 15 °C a teplota trati se pohybuje okolo 27 °C.
Druhou čtvrtinu tréninku zahajuje znovu Paul di Resta a jako první se zapisuje do světelné tabule časem 1:40.459. Na trať se vydává i HRT Vitantonia Liuzziho, oba Virginy a Michael Schumacher. Mezitím Paul di Resta zlepšuje svůj čas na hodnotu 1:39,710, Karthikeyan zajíždí 1:45,509 poté, co byl dlouhý v zatáčce č. 14.
Michale Schumacher se dostává do čela, když zajíždí čas 1:38,516. Za Němcem a Di Restou se seřadili piloti následovně: Pérez, Glock, Karthikeyan, D’Ambrosio, Liuzzi. V zápěti se na třetí místo provlékl Barrichellův Williams (1:39,622), na trať se vydávají také oba vozy McLaren.
Znovu se mění pořadí – Button (1:37,367) je nejrychlejší, před Rosbergem (1:37,622) a Pérezem (1:37,891). Na trati jsou téměř všichni.
Lewis Hamilton překonal svého týmového kolegu, když se časomíra zastavila 1:37,321 a to i přesto, že v zatáčce 14 trochu chyboval. Toho využil Button a z čela tabulky ho sesadil časem 1:36,918, který byl o 4 tisíciny lepší než čas Rosbergův a o tři desetiny rychlejší než ten Vetteluv.
Sebastian Vettel se v dalším kole zlepšil a znovu posouvá hranici nejrychlejšího času (1:36,053) a překonal tak své pronásledovatele o osm desetin sekundy. Fernando Alonso je pátý se ztrátou 1,7 sec.
V první polovině tréninku se ještě Vitalij Petrov přehoupnul přes Alonsa na páté místo, zatímco obě Ferrari míří do boxů.
Kamuj Kobajaši se na začátku druhé poloviny tréninku dokázal dostat před Petrova a odsouvá tak Alonsa až na sedmé místo, mezitím Lewis Hamilton zajel rekordní čas v první sektoru, ale v zápětí mizí u svých mechaniků.
Téměř po 40 minutách třetího tréninku je Mark Webber zatím mezi těmi, kteří nezajeli jediné měřené kolo. Také teď, poté co se vydal znovu na trať, jezdí velmi pomalu a dokonce v zatáčce č. 6 chybuje a ocitá se na okamžik mimo trať. Mark se vrací zpět do boxů a mechanici zatlačují, pod bedlivým zrakem Adriana Neweyho, jeho vůz do garáže.
Nico Rosberg se časem 1:35,677 vyhoupl do průběžného vedení sobotního tréninku, také Toro Rosso Jaimeho Alguersuariho se na měkkých pneumatikách dokázalo zlepšit a je nyní na pátém místě.
Dvanáct minut před koncem se všichni piloti rozhodli zajet do boxů, na trati osiřeli Buemi a Barrichello. Oba piloty v zápětí doplňuje Alonso a jeho stájový kolega Massa. Alonso se dokázal zlepšit a vyhoupl se na čtvrtou příčku, zatímco Massa je daleko rychlejší a na vedoucího Rosberga ztratil pouhé dvě desetiny.
Na trať se vydal také Vettel a vše je vzápětí úplně jinak, jeho čas 1:34,968 je dnes tím rychlejším a zdá se, že ani v Číně neuvidíme na pole position jiného pilota.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.