Proč si Damon Hill nemyslí, že náskok, se kterým Sebastian Vettel vyhrál v Austrálii, bude mít po dobu celé sezony? A proč Brit opět věří v napínavý konec šampionátu?
Při pohledu na výsledky VC Austrálie by se mohlo zdát, že sezona 2011 bude show Sebastiana Vettela z Red Bullu. Mistr světa jel bez větších problémů za vítězstvím, týmový kolega Webber neměl šanci a odstup konkurence byl enormní. Například kvalifikaci vyhrál jezdec z Heppenheimu o celých 8 desetin sekundy.
Nicméně v to ex-mistr světa Damon Hill nevěří. Brit, který ve svém mistrovském roce (1996) jezdil s promyšleným autem z pera Adriana Neweyho, počítá s tím, že konkurence náskok brzy stáhne. "Myslel jsem si, že Ferrari dělá větší pokroky a po testech jsem byl přesvědčen, že McLaren je prvním pronásledovatelem," řekl Hill pro Sporting Life. "Nicméně McLaren není zase tak daleko. Bude to ještě napínavá sezona, někteří odpadnou."
Damon Hill v roce 1994 na Williamsu
Proč Damon pochybuje, že Red Bull svůj náskok neudrží? "Když máte na začátku šampionátu dobré auto, tak zůstat na špici je stále těžší. Všichni vás budou kopírovat. Odstup se určitě zmenší, bude to jako to bylo vloni, kdy ještě v půlce sezony o titul mohlo bojovat mnoho jezdců. Nebude to spanilá jízda Sebastiana."
Každopádně první závod sezony 2011 bychom podle Hilla neměli podceňovat: "Austrálie byla pouze prvním vodítkem. Red Bull určitě sezonou nepropluje bez závažnějšího rivala. Časy, kdy McLaren prakticky bez testu svého vozu všechny doslova deklasoval o 2 vteřiny, jsou již nenávratně pryč. Určité týmy mají tolik zkušeností a natolik talentované lidi ve svých designerských odděleních, že se určitě udrží v boji o titul." Bývalý pilot Williamsu sází především na McLaren.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.