Proč si Damon Hill nemyslí, že náskok, se kterým Sebastian Vettel vyhrál v Austrálii, bude mít po dobu celé sezony? A proč Brit opět věří v napínavý konec šampionátu?
Při pohledu na výsledky VC Austrálie by se mohlo zdát, že sezona 2011 bude show Sebastiana Vettela z Red Bullu. Mistr světa jel bez větších problémů za vítězstvím, týmový kolega Webber neměl šanci a odstup konkurence byl enormní. Například kvalifikaci vyhrál jezdec z Heppenheimu o celých 8 desetin sekundy.
Nicméně v to ex-mistr světa Damon Hill nevěří. Brit, který ve svém mistrovském roce (1996) jezdil s promyšleným autem z pera Adriana Neweyho, počítá s tím, že konkurence náskok brzy stáhne. "Myslel jsem si, že Ferrari dělá větší pokroky a po testech jsem byl přesvědčen, že McLaren je prvním pronásledovatelem," řekl Hill pro Sporting Life. "Nicméně McLaren není zase tak daleko. Bude to ještě napínavá sezona, někteří odpadnou."
Damon Hill v roce 1994 na Williamsu
Proč Damon pochybuje, že Red Bull svůj náskok neudrží? "Když máte na začátku šampionátu dobré auto, tak zůstat na špici je stále těžší. Všichni vás budou kopírovat. Odstup se určitě zmenší, bude to jako to bylo vloni, kdy ještě v půlce sezony o titul mohlo bojovat mnoho jezdců. Nebude to spanilá jízda Sebastiana."
Každopádně první závod sezony 2011 bychom podle Hilla neměli podceňovat: "Austrálie byla pouze prvním vodítkem. Red Bull určitě sezonou nepropluje bez závažnějšího rivala. Časy, kdy McLaren prakticky bez testu svého vozu všechny doslova deklasoval o 2 vteřiny, jsou již nenávratně pryč. Určité týmy mají tolik zkušeností a natolik talentované lidi ve svých designerských odděleních, že se určitě udrží v boji o titul." Bývalý pilot Williamsu sází především na McLaren.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.