Proč si Damon Hill nemyslí, že náskok, se kterým Sebastian Vettel vyhrál v Austrálii, bude mít po dobu celé sezony? A proč Brit opět věří v napínavý konec šampionátu?
Při pohledu na výsledky VC Austrálie by se mohlo zdát, že sezona 2011 bude show Sebastiana Vettela z Red Bullu. Mistr světa jel bez větších problémů za vítězstvím, týmový kolega Webber neměl šanci a odstup konkurence byl enormní. Například kvalifikaci vyhrál jezdec z Heppenheimu o celých 8 desetin sekundy.
Nicméně v to ex-mistr světa Damon Hill nevěří. Brit, který ve svém mistrovském roce (1996) jezdil s promyšleným autem z pera Adriana Neweyho, počítá s tím, že konkurence náskok brzy stáhne. "Myslel jsem si, že Ferrari dělá větší pokroky a po testech jsem byl přesvědčen, že McLaren je prvním pronásledovatelem," řekl Hill pro Sporting Life. "Nicméně McLaren není zase tak daleko. Bude to ještě napínavá sezona, někteří odpadnou."
Damon Hill v roce 1994 na Williamsu
Proč Damon pochybuje, že Red Bull svůj náskok neudrží? "Když máte na začátku šampionátu dobré auto, tak zůstat na špici je stále těžší. Všichni vás budou kopírovat. Odstup se určitě zmenší, bude to jako to bylo vloni, kdy ještě v půlce sezony o titul mohlo bojovat mnoho jezdců. Nebude to spanilá jízda Sebastiana."
Každopádně první závod sezony 2011 bychom podle Hilla neměli podceňovat: "Austrálie byla pouze prvním vodítkem. Red Bull určitě sezonou nepropluje bez závažnějšího rivala. Časy, kdy McLaren prakticky bez testu svého vozu všechny doslova deklasoval o 2 vteřiny, jsou již nenávratně pryč. Určité týmy mají tolik zkušeností a natolik talentované lidi ve svých designerských odděleních, že se určitě udrží v boji o titul." Bývalý pilot Williamsu sází především na McLaren.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.