Podle Christiana Hornera nebude Red Bull v letošním roce tak dominantním týmem, jak někteří po úvodním podniku v Austrálii předpovídají.
Sebastian Vettel přitom v Melbourne vyhrál kvalifikaci rozdílem třídy - druhého Lewise Hamiltona za sebou nechal o 0,8 sekundy, Fernando Alonso na McLaren ztratil dalších 6 desetin sekundy.
Podle Hornera Red Bull ale snadné vítězství nečeká. "Plně pochybuji o tom, že by to tak bylo. Víme, že Jenson Button, Lewis Hamilton a Fernando Alonso budou v následujících závodech velmi konkurenceschopní," uvádí pro BBC.
McLaren i Ferrari podle něj udělají v příštích závodech obrovské pokroky ve výkonnosti, díky čemuž se jeho týmu vyrovnají: "Nemůžeme podceňovat naše soupeře. Ferrari s jejich tradicí, kvalitou personálu a zdroji, budou s Fernandem opět velmi silní, možná už v příštím závodu.
A viděli jsme, jaký pokrok učinil McLaren po bídných výkonech [během předsezónního testování], až po rychlost, kterou po určitých úpravách předvedli [v Austrálii]."
Byť to pro Red Bull nemá být lehké, Horner věří, že se díky vývoji před svými rivaly udrží: "V podstatě to letos budou závody ve zbrojení v oblasti vývoje a navyšování výkonnosti vozů. Nepovažujeme nic za jisté, nemá smysl polevovat, protože bychom si mysleli, že jsme konkurenceschopní - nadšeně budeme stavět na výkonnosti, kterou jsme předvedli o víkendu v Melbourne."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.