AUSTRÁLIE - PŘEHLED NEJRYCHLEJŠÍCH KOL; Nejrychlejší kolo závodu v Austrálii zajel Felipe Massa - mělo hodnotu 1:28,947 min. Druhý Fernando Alonso na něj ve svém nejlepším kole ztratil půl vteřiny.
Za Ferrari se z pohledu závodní rychlosti na jedno kolo seřadily oba Red Bully v pořadí Webber - Vettel. Dnešnímu vítězi na Marka scházelo čtvrt sekundy.
Jensonovi Buttonovi, jenž zbytečně nevrátil pozici, kterou získal po zkrácení zatáčky, na Massu scházela již téměř sekunda. Druhý muž závodu Lewis Hamilton obsadil v tomto přehledu až osmou příčku, což jde na vrub poškozené podlahy.
Výborný výkon a skvělý management pneumatik předvedl Sergio Pérez - stavěl pouze jednou a dokázal zajet 6. nejrychlejší kolo. Překvapil i Vitalij Petrov, který navazuje na formu z loňského Abú Zabí, když v Melbourne dojel opět před Alonsem, tentokrát to navíc jako první Rus v historii dotáhl až na bednu.
Na druhé straně roštu Lotus po zklamání v kvalifikaci naznačil, že v by v závodech za Force Indií - jeho nejbližším soupeřem - nemusel až tolik zaostávat. Trulli byl jen o 0,6 sec pomalejší než Di Resta, resp. o 1 sec pomalejší než Sutil.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.