Jak si vedli piloti v jednotlivých sektorech a jaká rychlost jim v nich byla naměřena?
Nejprve se připomeňme prostřednictvím mapky konfiguraci okruhu v melbournském Albert Park (více technických informací o něm naleznete zde). Jezdí se zde ve směru hodinových ručiček, na piloty tudíž čeká více, tj. 10, pravotočivých zatáček než levotočivých - těch je šest.
První sektor končí před zatáčkou č. 6, druhý před velmi rychlou levopravou šikanou 11 - 12 a poslední na cílové rovince, kde se nacházejí dvě čidla rychlosti: to první na konci třetího sektoru, to druhé (speed trap) až na konci rovinky - 147 m před první zatáčkou.
Sebastian Vettel dnes předvedl naprosto suverénní výkon - krom nejlepšího času byl také nejrychlejší ve všech třech sektorech. Lewis Hamilton s ním v prvních dvou držel tempo, ve třetím ale ztrácel přes půl vteřiny. Naopak ve druhém sektoru za svým kolegou i za Hamiltonem znatelně ztrácel Webber - kolem tří desetin.
Z první tabulky je také patrné, že kdyby Michael Schumacher zabral v poslední části okruhu, mohl se probojovat do elitní desítky.
Tabulka č. 1 - Přehled časů v jednotlivých sektorech(poslední sloupec obsahuje součet nejlepších časů ze tří sektorů)
Z druhé tabulky obsahující přehled maximálních rychlostí jde vidět, jak moc Red Bullu na cílové rovince chyběl KERS, který dnes v kvalifikaci nepoužívali.
Nejvyšší rychlost byla naměřena Sauberu japonského samuraje Kobajašiho - 314,2 km/hod. Velmi rychlý na rovinkách byly krom Sauberů i oba McLareny a Mercedesy.
Hispania je na tom s aerodynamikou velmi špatně: místo nového křídla, které na voze loni prezentovali, nasadili jen starší krabicoidní verzi s jednoduchou kaskádou, jež se podobala té loňské. Na konci cílové rovinky sice byli rychlejší než Lotusy či Virginy, časy ve všech sektorech však byly velmi pomalé.
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí
Tabulky jsem rozdělil na dvě části: loňské nováčky (HRT, Lotus a Virgin - oranžová) a zbylé týmy (červená), protože první skupina dosahovala o třídu horších výsledků.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.