Jak si vedli piloti v jednotlivých sektorech a jaká rychlost jim v nich byla naměřena?
Nejprve se připomeňme prostřednictvím mapky konfiguraci okruhu v melbournském Albert Park (více technických informací o něm naleznete zde). Jezdí se zde ve směru hodinových ručiček, na piloty tudíž čeká více, tj. 10, pravotočivých zatáček než levotočivých - těch je šest.
První sektor končí před zatáčkou č. 6, druhý před velmi rychlou levopravou šikanou 11 - 12 a poslední na cílové rovince, kde se nacházejí dvě čidla rychlosti: to první na konci třetího sektoru, to druhé (speed trap) až na konci rovinky - 147 m před první zatáčkou.
Sebastian Vettel dnes předvedl naprosto suverénní výkon - krom nejlepšího času byl také nejrychlejší ve všech třech sektorech. Lewis Hamilton s ním v prvních dvou držel tempo, ve třetím ale ztrácel přes půl vteřiny. Naopak ve druhém sektoru za svým kolegou i za Hamiltonem znatelně ztrácel Webber - kolem tří desetin.
Z první tabulky je také patrné, že kdyby Michael Schumacher zabral v poslední části okruhu, mohl se probojovat do elitní desítky.
Tabulka č. 1 - Přehled časů v jednotlivých sektorech(poslední sloupec obsahuje součet nejlepších časů ze tří sektorů)
Z druhé tabulky obsahující přehled maximálních rychlostí jde vidět, jak moc Red Bullu na cílové rovince chyběl KERS, který dnes v kvalifikaci nepoužívali.
Nejvyšší rychlost byla naměřena Sauberu japonského samuraje Kobajašiho - 314,2 km/hod. Velmi rychlý na rovinkách byly krom Sauberů i oba McLareny a Mercedesy.
Hispania je na tom s aerodynamikou velmi špatně: místo nového křídla, které na voze loni prezentovali, nasadili jen starší krabicoidní verzi s jednoduchou kaskádou, jež se podobala té loňské. Na konci cílové rovinky sice byli rychlejší než Lotusy či Virginy, časy ve všech sektorech však byly velmi pomalé.
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí
Tabulky jsem rozdělil na dvě části: loňské nováčky (HRT, Lotus a Virgin - oranžová) a zbylé týmy (červená), protože první skupina dosahovala o třídu horších výsledků.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.