Úřadující mistr světa, Sebastian Vettel, ovládl třetí trénink před Velkou cenou Austrálie.
Sebastian Vettel, naznačil sílu stáje Red Bull před kvalifikací na Velkou cenu Austrálie a pasoval se tak do role favorita na pole position. Své nejrychlejší kolo - 1:24,507 min - zajel ke konci na měkké sadě pneumatik. Čtvrt hodiny před koncem však na tvrdé sadě zajel rovněž čas, který byl rychlejší než kohokoliv ze soupeřů.
Úvod tréninku patři již tradičně instalačním kolům a na trať se vydali téměř všichni piloti, v boxech zůstal pouze Rosberg a oba vozy HRT. Karthikeyan zůstává jediným pilotem, který s novým vozem neujel jediný metr.
Prvním pilotem, který přerušil nečinnost na trati, která nastala po zaváděcích kolech, byl Timo Glock s vozem Virgin a stanovil tak základní čas 1:35.394. Stal se tak inspirací pro svého stájového kolegu D’Ambrosia, který však se svým časem 1:41.575 zůstal hluboko za očekáváním týmu.
V počáteční fázi tréninku se do čela dostal pilot Renaultu Petrov (1:27.709) za ním se seřadili Pérez, Heidfeld, Buemi, Maldonado a Hamilton. Následně se pokouší překonat jeho čas Michael Schumacher, ale časomíra je neúprosná a zastavuje se na hodnotě 1:28,227, stačí to pouze na druhé místo. Daleko lépe si počíná další německý pilot Heidfeld, ale ani on se časem 1:27,903 před Petrova nedostal. Německou invazi zakončuje Vettel a jako jediný dokázal Petrova sesadit z pomyslného trůnu (1:27,337).
V první půlhodině tréninku se nedařilo Buttonovi, který hodně probrzdil a musel zpět ke svým mechanikům. Také Liuzzi, který dokázal rozpohybovat HRT, dupnul silněji na brzdový pedál a zhasl mu motor. D’Ambrosio se vydal na výlet mimo trat v zatáčce číslo 15 a následně i Maldonado v zatáčce č. 8, jehož Williams musí následně vyprošťovat těžká technika.
Ještě v první půli se s časem 1:27, 493 dokázal vklínit mezi nejlepší Rosberg, v čele výsledkové listiny je tak pětice německých pilotů.
Alonso zkouší tvrdou směs, ale je pomalý, zatímco Barrichello se zlepšuje a časem 1:28,068 se posouvá na šesté místo. Di Resta si výjezdem mimo trať ničí dobře rozjeté kolo.
Hned v úvodních minutách druhé půle tréninku se na trať vydává domácí idol, a za nadšení diváku, kteří zaplnili tribuny v Albert Parku, se vyhoupl do čela výsledkové listiny s nejlepším časem 1:26,993.
Adriana Sutil se trápí se systémem KERS ve svém voze. Jisté problémy vykazuje i Williams Rubense Barrichella, který je již z vozu venku.
Novým leaderem je Button, kterému se povedlo zajet rychlé kolo pod 1:26 (1:25,961) a to na měkké směsi. Na druhou příčku se prosmýkl Buemi, který překonal Webbera o 15 tisícin.
V závěru tréninku vrací Red Bull do čela Vettel s časem 1:25,327 a to na tvrdých pneumatikách. Zatímco Alonso na měkkých pneumatikách zajíždí čas 1:26,121.
Přehled maximálních rychlostí
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.