Úřadující mistr světa, Sebastian Vettel, ovládl třetí trénink před Velkou cenou Austrálie.
Sebastian Vettel, naznačil sílu stáje Red Bull před kvalifikací na Velkou cenu Austrálie a pasoval se tak do role favorita na pole position. Své nejrychlejší kolo - 1:24,507 min - zajel ke konci na měkké sadě pneumatik. Čtvrt hodiny před koncem však na tvrdé sadě zajel rovněž čas, který byl rychlejší než kohokoliv ze soupeřů.
Úvod tréninku patři již tradičně instalačním kolům a na trať se vydali téměř všichni piloti, v boxech zůstal pouze Rosberg a oba vozy HRT. Karthikeyan zůstává jediným pilotem, který s novým vozem neujel jediný metr.
Prvním pilotem, který přerušil nečinnost na trati, která nastala po zaváděcích kolech, byl Timo Glock s vozem Virgin a stanovil tak základní čas 1:35.394. Stal se tak inspirací pro svého stájového kolegu D’Ambrosia, který však se svým časem 1:41.575 zůstal hluboko za očekáváním týmu.
V počáteční fázi tréninku se do čela dostal pilot Renaultu Petrov (1:27.709) za ním se seřadili Pérez, Heidfeld, Buemi, Maldonado a Hamilton. Následně se pokouší překonat jeho čas Michael Schumacher, ale časomíra je neúprosná a zastavuje se na hodnotě 1:28,227, stačí to pouze na druhé místo. Daleko lépe si počíná další německý pilot Heidfeld, ale ani on se časem 1:27,903 před Petrova nedostal. Německou invazi zakončuje Vettel a jako jediný dokázal Petrova sesadit z pomyslného trůnu (1:27,337).
V první půlhodině tréninku se nedařilo Buttonovi, který hodně probrzdil a musel zpět ke svým mechanikům. Také Liuzzi, který dokázal rozpohybovat HRT, dupnul silněji na brzdový pedál a zhasl mu motor. D’Ambrosio se vydal na výlet mimo trat v zatáčce číslo 15 a následně i Maldonado v zatáčce č. 8, jehož Williams musí následně vyprošťovat těžká technika.
Ještě v první půli se s časem 1:27, 493 dokázal vklínit mezi nejlepší Rosberg, v čele výsledkové listiny je tak pětice německých pilotů.
Alonso zkouší tvrdou směs, ale je pomalý, zatímco Barrichello se zlepšuje a časem 1:28,068 se posouvá na šesté místo. Di Resta si výjezdem mimo trať ničí dobře rozjeté kolo.
Hned v úvodních minutách druhé půle tréninku se na trať vydává domácí idol, a za nadšení diváku, kteří zaplnili tribuny v Albert Parku, se vyhoupl do čela výsledkové listiny s nejlepším časem 1:26,993.
Adriana Sutil se trápí se systémem KERS ve svém voze. Jisté problémy vykazuje i Williams Rubense Barrichella, který je již z vozu venku.
Novým leaderem je Button, kterému se povedlo zajet rychlé kolo pod 1:26 (1:25,961) a to na měkké směsi. Na druhou příčku se prosmýkl Buemi, který překonal Webbera o 15 tisícin.
V závěru tréninku vrací Red Bull do čela Vettel s časem 1:25,327 a to na tvrdých pneumatikách. Zatímco Alonso na měkkých pneumatikách zajíždí čas 1:26,121.
Přehled maximálních rychlostí
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.