Odpolední trénink v Austrálii byli nejrychlejší piloti McLarenu Jenson Button s Lewisem Hamiltonem. Těsně za nimi se seřadily vozy Ferrari a Red Bullu, ty však nepředvedly vše.
Druhý trénink v Austrálii probíhal za proměnlivého počasí - před jeho začátkem poprchávalo, pak se objevilo slunce, které opět vystřídaly dešťové mraky a přeháňky. Teplota vzduchu se pohybovala kolem 16 °C, vlhkost kolem 66 %.
V Lotusu již nastoupil do opraveného vozu Jarno Trulli. Paul di Resta u Force Indie také konečně usedl do vozu poté, co jej ráno musel přenechat Nicovi Hülkenbergovi, stejně jako u Toro Rosso Jaime Alguersuari mladému testovacímu pilotovi Danielu Ricciardovi.
Jarno Trulli novým designem přilby vyjadřuje podporu zdecimovanému Japonsku
U McLarenu se v garáži objevil Ron Dennis. Button si stěžoval na nedotáčivost, po několika jízdách byl s vozem MP4-26 spokojenější. Rychle jezdil i Lewis Hamilton. Své nejlepší časy dosahovali na měkké (option) směsi Pirelli, podobně jako ostatní soupeři. Tým si po dnešku může spokojeně oddechnout - zjednodušené výfuky, které na dráze otestovali po neúspěších během předsezónních testů až zde v Melbourne, fungovaly bez problémů.
Alonso měl po úvodním instalačním kole nějaký problém, nedobrovolně proto musel chvíli strávit v boxech, mechanikům se však podařilo dát vše do pořádku.
Hispania Racing vyjela až 2 min před koncem pouze s jedním vozem - projel se Vitantonio Liuzzi. Spekuluje se o tom, že stále nemá dost dílů pro oba vozy. Jen by mě zajímalo - pokud nejsou připraveni ani v Austrálii, jak by to asi zvládli v Bahrajnu, který byl zrušen? Tento rok mají po prvním pátku na kontě méně kol než loni. Tentokrát se však nemají nač vymlouvat.
Japonsku věnovalo Ferrari prostor na nových nosnících předního křídla
FIA během posledních třiceti minut otestovala závodní mód systému pro nastavitelná zadní křídla. Nikdo nesměl DRS využívat libovolně, pouze dle pravidel platných pro závod: v definované zóně začínající před poslední zatáčkou poté, co se přiblíží na dostřel jedné vteřiny jinému vozu před sebou. V samotném závěru došlo také na test safety-fáze a s tím spojených procedur.
Toho týmy také využily k doplnění paliva a ke zkoušení delších stintů. Navíc se opět rozpršelo, časy se proto nelepšily a znatelně ubyla aktivita na dráze. Z prvenství ve druhém tréninku se tak mohlo radovat duo McLarenu. První pětice se vměstnala do rozmezí 0,429 sec, Ferrari s Red Bullem však tentokrát nevyužily všechny své trumfy.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku
Spokojení jsou u Pirelli, podle jejich sportovního ředitele jsme se během prvního tréninku setkali s mnohem menší degradací, než týmy čekaly. Věří, že v neděli uvídíme u týmů během závodu dvě či tři zastávky. Pochválit musím jejich barevné značení, s rozpoznáváním směsí nebyly žádné problémy.
Nejvyšší rychlosti dosažené na cílové rovince
Jednotlivé časy všech pilotů: zde (PDF, 56 kB).
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.