Odpolední trénink v Austrálii byli nejrychlejší piloti McLarenu Jenson Button s Lewisem Hamiltonem. Těsně za nimi se seřadily vozy Ferrari a Red Bullu, ty však nepředvedly vše.
Druhý trénink v Austrálii probíhal za proměnlivého počasí - před jeho začátkem poprchávalo, pak se objevilo slunce, které opět vystřídaly dešťové mraky a přeháňky. Teplota vzduchu se pohybovala kolem 16 °C, vlhkost kolem 66 %.
V Lotusu již nastoupil do opraveného vozu Jarno Trulli. Paul di Resta u Force Indie také konečně usedl do vozu poté, co jej ráno musel přenechat Nicovi Hülkenbergovi, stejně jako u Toro Rosso Jaime Alguersuari mladému testovacímu pilotovi Danielu Ricciardovi.
Jarno Trulli novým designem přilby vyjadřuje podporu zdecimovanému Japonsku
U McLarenu se v garáži objevil Ron Dennis. Button si stěžoval na nedotáčivost, po několika jízdách byl s vozem MP4-26 spokojenější. Rychle jezdil i Lewis Hamilton. Své nejlepší časy dosahovali na měkké (option) směsi Pirelli, podobně jako ostatní soupeři. Tým si po dnešku může spokojeně oddechnout - zjednodušené výfuky, které na dráze otestovali po neúspěších během předsezónních testů až zde v Melbourne, fungovaly bez problémů.
Alonso měl po úvodním instalačním kole nějaký problém, nedobrovolně proto musel chvíli strávit v boxech, mechanikům se však podařilo dát vše do pořádku.
Hispania Racing vyjela až 2 min před koncem pouze s jedním vozem - projel se Vitantonio Liuzzi. Spekuluje se o tom, že stále nemá dost dílů pro oba vozy. Jen by mě zajímalo - pokud nejsou připraveni ani v Austrálii, jak by to asi zvládli v Bahrajnu, který byl zrušen? Tento rok mají po prvním pátku na kontě méně kol než loni. Tentokrát se však nemají nač vymlouvat.
Japonsku věnovalo Ferrari prostor na nových nosnících předního křídla
FIA během posledních třiceti minut otestovala závodní mód systému pro nastavitelná zadní křídla. Nikdo nesměl DRS využívat libovolně, pouze dle pravidel platných pro závod: v definované zóně začínající před poslední zatáčkou poté, co se přiblíží na dostřel jedné vteřiny jinému vozu před sebou. V samotném závěru došlo také na test safety-fáze a s tím spojených procedur.
Toho týmy také využily k doplnění paliva a ke zkoušení delších stintů. Navíc se opět rozpršelo, časy se proto nelepšily a znatelně ubyla aktivita na dráze. Z prvenství ve druhém tréninku se tak mohlo radovat duo McLarenu. První pětice se vměstnala do rozmezí 0,429 sec, Ferrari s Red Bullem však tentokrát nevyužily všechny své trumfy.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku
Spokojení jsou u Pirelli, podle jejich sportovního ředitele jsme se během prvního tréninku setkali s mnohem menší degradací, než týmy čekaly. Věří, že v neděli uvídíme u týmů během závodu dvě či tři zastávky. Pochválit musím jejich barevné značení, s rozpoznáváním směsí nebyly žádné problémy.
Nejvyšší rychlosti dosažené na cílové rovince
Jednotlivé časy všech pilotů: zde (PDF, 56 kB).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.