Týmy Formule 1 dostanou v Austrálii od Pirelli jednu sadu pneumatik navíc. Použít ji budou moci během pátečních tréninků.
Po úpravě pravidel, kterou odsouhlasila FIA, bude moci Pirelli pro vybrané závodní víkendy týmům dodat 12 místo původně stanovených 11 sad pneumatik. Změna byla zavedena jednak pro to, aby se novému dodavateli pneumatik umožnilo otestovat vývojové verze pneumatik, a také aby jich týmy měly dostatek a nemuseli redukovat své jízdy.
Protože má být v Austrálii tepleji, než bylo dosud během zimního testování, má podle Pirelli smysl zásobit týmy v Melbourne jednou sadou navíc, aby mohly během tréninků co nejvíce jezdit.
Dvanáctou sadou bude tvrdá směs (prime), kterou mohou týmy nasadit pouze během prvního a druhého pátečního tréninku - poté ji do začátku třetího tréninku musí vrátit FIA společně s dalšími dvěma tvrdými směsmi a jednou měkkou (option).
Sportovní ředitel Pirelli uvedl, že během prvního závodu čeká pouze dvě až tři zastávky - nikoliv čtyři a více, jak jsme slýchaly od pilotů i vedoucích představitelů týmů v Barceloně.
"Cílem jsou v Austrálii dvě či tři zastávky, což je určitým způsobem proti DNA naší společnosti, protože silniční pneumatiky jsou konstruovány tak, aby byly co nejtrvanlivější. Formule 1 se ale zcela liší, protože požadavek na slabší pneumatiky ze strany týmů a promotéra je zde kvůli poskytnutí zábavy," uvádí Paul Hembery.
S tímto v mysli se již nadšeně těšíme na začátek, bude to fantastické vidět, jak přesně piloti a týmy budou využívat naše pneumatiky při různých strategiích během závodu. Již během testování jsme si všimli několika rozdílů mezi tým, bude to velmi zajímavé zjistit, jak přesně se to projeví během závodu," dodává.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.