Týmy Formule 1 dostanou v Austrálii od Pirelli jednu sadu pneumatik navíc. Použít ji budou moci během pátečních tréninků.
Po úpravě pravidel, kterou odsouhlasila FIA, bude moci Pirelli pro vybrané závodní víkendy týmům dodat 12 místo původně stanovených 11 sad pneumatik. Změna byla zavedena jednak pro to, aby se novému dodavateli pneumatik umožnilo otestovat vývojové verze pneumatik, a také aby jich týmy měly dostatek a nemuseli redukovat své jízdy.
Protože má být v Austrálii tepleji, než bylo dosud během zimního testování, má podle Pirelli smysl zásobit týmy v Melbourne jednou sadou navíc, aby mohly během tréninků co nejvíce jezdit.
Dvanáctou sadou bude tvrdá směs (prime), kterou mohou týmy nasadit pouze během prvního a druhého pátečního tréninku - poté ji do začátku třetího tréninku musí vrátit FIA společně s dalšími dvěma tvrdými směsmi a jednou měkkou (option).
Sportovní ředitel Pirelli uvedl, že během prvního závodu čeká pouze dvě až tři zastávky - nikoliv čtyři a více, jak jsme slýchaly od pilotů i vedoucích představitelů týmů v Barceloně.
"Cílem jsou v Austrálii dvě či tři zastávky, což je určitým způsobem proti DNA naší společnosti, protože silniční pneumatiky jsou konstruovány tak, aby byly co nejtrvanlivější. Formule 1 se ale zcela liší, protože požadavek na slabší pneumatiky ze strany týmů a promotéra je zde kvůli poskytnutí zábavy," uvádí Paul Hembery.
S tímto v mysli se již nadšeně těšíme na začátek, bude to fantastické vidět, jak přesně piloti a týmy budou využívat naše pneumatiky při různých strategiích během závodu. Již během testování jsme si všimli několika rozdílů mezi tým, bude to velmi zajímavé zjistit, jak přesně se to projeví během závodu," dodává.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.