Technická pracovní skupina (TWG) Formule 1 se zabývá práci pilotů v kokpitu závodního monopostu, jelikož počet tlačítek na volantu začíná vzbuzovat v paddocku obavy o bezpečnost.
Letos budou mít piloti na starosti o dva systémy více než loni - do F1 se znovu vrací KERS, přibývá zcela nový DRS (nastavitelné zadní křídlo). To podle technického ředitele Williamsu Sama Michaela dělá nejednomu pilotovi starosti:
"Jezdci jsou v kokpitu pod velkou zátěží, s tím bych souhlasil. Mají toho hodně na práci, je to něco, čím se nyní v rámci TWG zabýváme," přiznává Michael pro Manipe F1.
I když by se TWG snažila prosadit nějaké změny v pravidlech, souhlasit by musela většina z 12 týmů. Podle Michaela však do příštího roku ke změnám dojde:
"Existuje spousta věcí, které můžete udělat, abyste to pilotům usnadnili, je k tomu však třeba souhlas většiny týmů. Myslím si, že toho letos už moc nenaděláme, ale je to na našem seznamu věcí k prošetření pro rok 2012."
"Jedná se o věc, o kterou GPDA [asociace pilotů] požádala TWG, aby se na ní podívala, a Charlie [Whiting] to bere vážně. Na schůzkách se tím momentálně zabýváme. Piloti dělají spoustu věcí, které by teoreticky nemuseli," dodává Michael.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.