Technická pracovní skupina (TWG) Formule 1 se zabývá práci pilotů v kokpitu závodního monopostu, jelikož počet tlačítek na volantu začíná vzbuzovat v paddocku obavy o bezpečnost.
Letos budou mít piloti na starosti o dva systémy více než loni - do F1 se znovu vrací KERS, přibývá zcela nový DRS (nastavitelné zadní křídlo). To podle technického ředitele Williamsu Sama Michaela dělá nejednomu pilotovi starosti:
"Jezdci jsou v kokpitu pod velkou zátěží, s tím bych souhlasil. Mají toho hodně na práci, je to něco, čím se nyní v rámci TWG zabýváme," přiznává Michael pro Manipe F1.
I když by se TWG snažila prosadit nějaké změny v pravidlech, souhlasit by musela většina z 12 týmů. Podle Michaela však do příštího roku ke změnám dojde:
"Existuje spousta věcí, které můžete udělat, abyste to pilotům usnadnili, je k tomu však třeba souhlas většiny týmů. Myslím si, že toho letos už moc nenaděláme, ale je to na našem seznamu věcí k prošetření pro rok 2012."
"Jedná se o věc, o kterou GPDA [asociace pilotů] požádala TWG, aby se na ní podívala, a Charlie [Whiting] to bere vážně. Na schůzkách se tím momentálně zabýváme. Piloti dělají spoustu věcí, které by teoreticky nemuseli," dodává Michael.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.