Podle Norberta Hauga týmy v Austrálii prodiskutují situaci v Japonsku a tamního závodu. Do Bahrajnu se podle něj letos F1 nevrátí.
Zemětřesení, tsunami, úniky radiace a hrozba další jaderné katastrofy - Japonsko je nyní stíháno jednou ranou za druhou. Tamní lidé se nyní pochopitelně zabývají zcela jinými věcmi, než je motosport. Kalendář F1 však obsahuje Velkou cenu Japonska, která je plánována na 9. října v Suzuce.
Okruhu se série neuvěřitelných katastrof přímo nedotkla, ale následky ještě nejsou zcela předvídatelné a země je navíc ve výjimečném stavu. Skutečný dopad zemětřesení a jeho následků bude znám až za několik měsíců, dopad na motosport je již zřejmý - odložen již byl dubnový závod silničních motocyklů - 2. října by se mělo jet v Motegi. A týden na to Formule 1 v Suzuce.
Zavítá letos F1 do Japonska? "Jestli se v Japonsku letos pojede nebo ne, o tom už se diskutovalo. Jsem si jistý, že o tom budeme znovu hovořit v Melbourne. Není to nyní nejdůležitějším bodem našich schůzek, abyste mi rozuměli, ale v Melbourne se sejdeme také kvůli Japonsku," vysvětluje Norbert Haug.
Sebastian Vettel loni v Suzuce
"Jsme naprosto v šoku z toho, co se stalo - že po tsunami následovalo další neštěstí. Je to velmi, velmi, velmi těžká rána - nejtěžší, jakou si v tomto ohledu pamatujeme."
Problémy dále přetrvávají i v Bahrajnu. Nepokoje a demonstrace se neutišily, krize se spíše dále zhoršila. "Myslím, že rozhodnutí bylo zcela správné, z morálního hlediska povinné, což současný sled událostí v Bahrajnu pouze potvrzuje. Nedokážu si představit, že by se situace do 1. května vyvinula tak, že by se tam nakonec závod mohl uskutečnit. Nechci předjímat, ale mají nyní úplně jiné úkoly, než pořádání závodu Formule 1," dodává Haug.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.