Systém výfuků, které představil Renault na svém voze, může být během sezony důležitou částí vozu. Tak důležitou, že se Ross Brawn domnívá, že jejich použití bude mít větší dopad, než použití dvojitých difuzorů.
Tým Renault představil jednu z největších technických inovací posledních let, výfuky, které ústí na přední hraně bočnic. Po dvojitých difuzorech, se kterými přišel před dvěma lety tým Brawn GP, a které byly během loňské sezony neodmyslytelným prvkem vedoucím k úspěchu, tu nejspíše máme podobně důležitý díl. Ross Brawn si dokonce myslí, že výfuky Renaultu budou mít ještě větší efekt, než samotné difuzory.
"Je to velice významná oblast. Z hlediska výkonu by to mohlo přinést ještě více než dvojité difuzory," říká Brawn. "Inženýři se vždy snažili najít nějaký způsob, jak více využívat výfuky. Renault přišel s velice zajímavou myšlenkou.
Rozvoj je pro F1 velice důležitý, ale kdyby se zjistilo, že to není dobré řešení, dá se tomu zamezit úpravou pravidel. Možná podobným řešením zabrání nová pravidla, která vstoupí v platnost od sezony 2013, třeba již podle nových pravidel nebudou výfuky vedené dopředu tak výhodné, ale i tak je to úžasné."
Narozdíl od již zmiňovaných dvojitých difuzorů ovšem výfuky Renaultu nevyvolaly takovou vlnu kontroverze. Nejspíš proto, že zatím nikdo neví, jaký mají ve skutečnosti efekt na výkon vozu.
"Je přirozené, že se všichni pokouší najít způsob, jak pravidla nějak šikovně obejít, najít v nich nějakou skulinu či nedostatek. Je složité najít hranici toho, co se ještě smí, a co už regulím odporuje. Dvojité difuzory byly přesně na této hranici. Výfuky Renaultu se ale k této hranici tolik neblíží. Nemyslím si, že jde o pokus o obelstění pravidel, jde jen o velice chytrý nápad. V porovnání s difuzory opravdu nejsou tolik kontroverzní."
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.