Systém výfuků, které představil Renault na svém voze, může být během sezony důležitou částí vozu. Tak důležitou, že se Ross Brawn domnívá, že jejich použití bude mít větší dopad, než použití dvojitých difuzorů.
Tým Renault představil jednu z největších technických inovací posledních let, výfuky, které ústí na přední hraně bočnic. Po dvojitých difuzorech, se kterými přišel před dvěma lety tým Brawn GP, a které byly během loňské sezony neodmyslytelným prvkem vedoucím k úspěchu, tu nejspíše máme podobně důležitý díl. Ross Brawn si dokonce myslí, že výfuky Renaultu budou mít ještě větší efekt, než samotné difuzory.
"Je to velice významná oblast. Z hlediska výkonu by to mohlo přinést ještě více než dvojité difuzory," říká Brawn. "Inženýři se vždy snažili najít nějaký způsob, jak více využívat výfuky. Renault přišel s velice zajímavou myšlenkou.
Rozvoj je pro F1 velice důležitý, ale kdyby se zjistilo, že to není dobré řešení, dá se tomu zamezit úpravou pravidel. Možná podobným řešením zabrání nová pravidla, která vstoupí v platnost od sezony 2013, třeba již podle nových pravidel nebudou výfuky vedené dopředu tak výhodné, ale i tak je to úžasné."
Narozdíl od již zmiňovaných dvojitých difuzorů ovšem výfuky Renaultu nevyvolaly takovou vlnu kontroverze. Nejspíš proto, že zatím nikdo neví, jaký mají ve skutečnosti efekt na výkon vozu.
"Je přirozené, že se všichni pokouší najít způsob, jak pravidla nějak šikovně obejít, najít v nich nějakou skulinu či nedostatek. Je složité najít hranici toho, co se ještě smí, a co už regulím odporuje. Dvojité difuzory byly přesně na této hranici. Výfuky Renaultu se ale k této hranici tolik neblíží. Nemyslím si, že jde o pokus o obelstění pravidel, jde jen o velice chytrý nápad. V porovnání s difuzory opravdu nejsou tolik kontroverzní."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.