Systém výfuků, které představil Renault na svém voze, může být během sezony důležitou částí vozu. Tak důležitou, že se Ross Brawn domnívá, že jejich použití bude mít větší dopad, než použití dvojitých difuzorů.
Tým Renault představil jednu z největších technických inovací posledních let, výfuky, které ústí na přední hraně bočnic. Po dvojitých difuzorech, se kterými přišel před dvěma lety tým Brawn GP, a které byly během loňské sezony neodmyslytelným prvkem vedoucím k úspěchu, tu nejspíše máme podobně důležitý díl. Ross Brawn si dokonce myslí, že výfuky Renaultu budou mít ještě větší efekt, než samotné difuzory.
"Je to velice významná oblast. Z hlediska výkonu by to mohlo přinést ještě více než dvojité difuzory," říká Brawn. "Inženýři se vždy snažili najít nějaký způsob, jak více využívat výfuky. Renault přišel s velice zajímavou myšlenkou.
Rozvoj je pro F1 velice důležitý, ale kdyby se zjistilo, že to není dobré řešení, dá se tomu zamezit úpravou pravidel. Možná podobným řešením zabrání nová pravidla, která vstoupí v platnost od sezony 2013, třeba již podle nových pravidel nebudou výfuky vedené dopředu tak výhodné, ale i tak je to úžasné."
Narozdíl od již zmiňovaných dvojitých difuzorů ovšem výfuky Renaultu nevyvolaly takovou vlnu kontroverze. Nejspíš proto, že zatím nikdo neví, jaký mají ve skutečnosti efekt na výkon vozu.
"Je přirozené, že se všichni pokouší najít způsob, jak pravidla nějak šikovně obejít, najít v nich nějakou skulinu či nedostatek. Je složité najít hranici toho, co se ještě smí, a co už regulím odporuje. Dvojité difuzory byly přesně na této hranici. Výfuky Renaultu se ale k této hranici tolik neblíží. Nemyslím si, že jde o pokus o obelstění pravidel, jde jen o velice chytrý nápad. V porovnání s difuzory opravdu nejsou tolik kontroverzní."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.