Systém výfuků, které představil Renault na svém voze, může být během sezony důležitou částí vozu. Tak důležitou, že se Ross Brawn domnívá, že jejich použití bude mít větší dopad, než použití dvojitých difuzorů.
Tým Renault představil jednu z největších technických inovací posledních let, výfuky, které ústí na přední hraně bočnic. Po dvojitých difuzorech, se kterými přišel před dvěma lety tým Brawn GP, a které byly během loňské sezony neodmyslytelným prvkem vedoucím k úspěchu, tu nejspíše máme podobně důležitý díl. Ross Brawn si dokonce myslí, že výfuky Renaultu budou mít ještě větší efekt, než samotné difuzory.
"Je to velice významná oblast. Z hlediska výkonu by to mohlo přinést ještě více než dvojité difuzory," říká Brawn. "Inženýři se vždy snažili najít nějaký způsob, jak více využívat výfuky. Renault přišel s velice zajímavou myšlenkou.
Rozvoj je pro F1 velice důležitý, ale kdyby se zjistilo, že to není dobré řešení, dá se tomu zamezit úpravou pravidel. Možná podobným řešením zabrání nová pravidla, která vstoupí v platnost od sezony 2013, třeba již podle nových pravidel nebudou výfuky vedené dopředu tak výhodné, ale i tak je to úžasné."
Narozdíl od již zmiňovaných dvojitých difuzorů ovšem výfuky Renaultu nevyvolaly takovou vlnu kontroverze. Nejspíš proto, že zatím nikdo neví, jaký mají ve skutečnosti efekt na výkon vozu.
"Je přirozené, že se všichni pokouší najít způsob, jak pravidla nějak šikovně obejít, najít v nich nějakou skulinu či nedostatek. Je složité najít hranici toho, co se ještě smí, a co už regulím odporuje. Dvojité difuzory byly přesně na této hranici. Výfuky Renaultu se ale k této hranici tolik neblíží. Nemyslím si, že jde o pokus o obelstění pravidel, jde jen o velice chytrý nápad. V porovnání s difuzory opravdu nejsou tolik kontroverzní."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.