Narain Karthikeyan tvrdí, že mu nově zavedené kvalifikační pravidlo 107 % nedělá vůbec žádné starosti.
Jednou z novinek letošního ročníku je i znovuzavedení pravidla, které neumožní velmi pomalým a nekonkurenceschopným vozům start do závodu, pokud zajedou o 7 % horší čas než vítěz kvalifikace.
Ačkoliv Hispania měla loni nejpomalejší auto a s tím novým neujela ještě ani kilometr, tak by s tím dle svého pilota neměla mít problém. "Dle pravidla 107 % budeme muset být v Melbourne do 5,8 vteřin od nejrychlejšího kvalifikačního času, na což podle mě v pohodě máme," uvedl Karthikeyan pro Hindustan Times.
34letý pilot se do Formule 1 vrací po pěti letech strávených v Americe a bude ho to stát nemalé peníze. "Je pravdou, že všechny peníze, které jsem si vydělal v NASCAR, utratím v letošní sezóně. Nechtěl jsem si však nechat uniknout návrat do F1, abych se po zbytek života nemusel trápit otázkou 'Co když?'" ptá se na závěr Ind.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.