Z rozhovoru Sauberu se svým technickým ředitelem Jamesem Keyem vyplývá, že si švýcarský tým po dobrých výkonech pro letošní sezónu věři. Je spokojen se svým novým monopostem C30 i tempem vývoje.
Jak je tým připraven na sezónu 2011?James Key: Myslím, že jsme docela dobře připraveni, protože jsme byli schopni odvést celkem hodně práce během čtyř testů. Hodně jsme se toho museli naučit o nových pneumatikách a také o věcech jako je KERS, zadní křídlo a aerodynamika voz, což se nám podařilo završit minulý týden v Barceloně. Tým a piloti odvedli dobrou práci v poznávání a pochopení toho, jak se pneumatiky a vůz chovají. Piloti hodně přispěli k poznání týmu a ke směru, kterým se potřebujeme ubírat.
Jaké jsou vaše dojmy z pohledu spolehlivosti?JK: Spolehlivost obecně je dobrá. Setkali jsme se pouze s jedním opakovaným problémem a dalšími drobnostmi, které se během testování vždy objeví, a s dalšími věcmi, které byly jednoduché na opravu. Auto je v základu spolehlivé a nevznikla potřeba pro nějaké větší úpravy či přemýšlení o změně určitých oblastí.
Co si myslíte o výkonnosti Sauberu C30 – Ferrari?JK: Konečná výkonnost se ve srovnání s konkurencí velmi těžko posuzuje. Myslím, že jsme byli v testování docela čestní, s malým množstvím paliva jsme jezdili pouze poslední dva dny v Barceloně, což nám pomohlo udělat si lepší představu o tom, jak na tom vůz je. Zdá se to být docela těsné, ale opravdu se to těžko soudí.
Myslím, že jsme spokojeni s pokrokem – podařilo se nám udělat takový, jaký jsme si proti minulému vozu ve specifických oblastech přáli. Dobrou zprávou je, že docela velký balík novinek, které jsme přivezli ke druhému testu do Barcelony a se kterými začneme sezónu, fungoval tak, jak jsme doufali. Důležitou věcí nyní bude usilovně pracovat a přivézt další novinky, jakmile jenom budeme moci. Máme v plánu nějaké velké úpravy a na druhý závod přivezeme několik nových dílů.Jak byste charakterizoval nové pneumatiky Pirelli a jaký budou mít vliv na budoucí závodní strategie?JK: Vlastnostmi se celkem liší pneumatik předchozího dodavatele, ale myslím si, že takto byly navrženy. Určitě potřebují péči při delších jízdách, což podle mě bude v závodních poměrech klíčové. Existují různé způsoby, jak s nimi zacházet a potřebujeme vědět, jak se strategie budou vyvíjet během prvních závodů, abychom to dokázali optimalizovat.
Zadní pneumatiky jsou o něco silnější, než jsme si původně mysleli. To je celkem pozitivní, protože se dle počátečních dat zdály docela slabé. V mnoha ohledech jsou vlastnosti takové, jaké jsme očekávali, vyvážení vozu je tudíž blízko tomu, co jsme předpokládali. Pneumatiky mají velké špičky. Přilnavost během prvního kola je obecně celkem dobrá, pak ale už vyžadují pečlivé zacházení. Dobré na nich je to, že mezi dvěma směsmi jsou velké rozdíly, což jsme v posledních letech moc neviděli.
Bude více záležet na práci mechaniků v boxech?JK: Budeme nyní svědky komplikovanějších a detailnějších strategií. Bude více zastávek a mechanici budou pod větším tlakem – nejen kvůli rychle zvládnuté zastávce, ale důležitější bude také schopnost velmi rychle reagovat na potřeby či příležitosti, které k výměně pneumatik během závodu vyvstanou. Rovněž pro inženýry na boxové zídce budou strategická rozhodnutí méně předvídatelná. Jsem si jistý, že se o tom, jak to zvládat, dozvíme mnohem více během první závodů.
Jaké máte dojmy z týmového nováčka Sergia Péreze?JK: Sergio hodně rozvinul své schopnosti během posledních čtyř testů. Když se podívám na to, kdy byl ve Valencii počátkem února, a na to, kde je nyní po šesti týdnech – udělal obrovský pokrok. Hodně se toho naučil, jeho zpětná vazba se zlepšuje test od testu a jeho důvěra v auto pořádně stoupla. Předvedl dobrý výkon při závodních a kvalifikačních jízdách během minulého testu v Barceloně. Poprvé řídil vůz s malým množstvím paliva a na nových pneumatikách, a opravdu toho dobře dokázal využít, neustále zrychloval. Na počátku sezóny ale bude pod úplně jiným tlakem, zatím to však šlo dobře a on už se těší na závody.
Jak se s novou rolí v týmu vyrovnává Kamuj Kobajaši?JK: Vyrovnává se s ní velmi dobře a velmi profesionálně. Hraje významnou proaktivní roli při směrování vývoje vozu a poskytování jezdeckého pohledu vzhledem k tomu, jak na tom jsme. Dalo mu trochu práce přizpůsobit se pneumatikám, protože byl zvyklý na pneumatiky předchozího dodavatele, zatímco Sergio ne, takže pro pilota, který působil minulý rok v F1, je přizpůsobování se o něco náročnější. Kamuj to však dobře zvládá a jak víme z loňska, můžeme se na něj spolehnout jak během testování, tak i během závodů. Příjemně se s ním pracuje.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.