Mercedes věří, že poslední novinky, které na poslední dva dny testů v Barceloně nasadí na auto, jej posunou do pozice, z níž budou moci letos bojovat o vítězství v závodech.
Nové díly MercedesuStáj nasadí nové přední křídlo, přepracované brzdové kanálky a vylepšené deflektory - všechny tyto díly podávaly v tunelu, kde je Mercedes testoval na voze plné velikosti, velmi dobré výsledky. Do Barcelony dorazily včera večer a dnes je poprvé bude na dráze vyhodnocovat Michael Schumacher. V uplynulých dvou dnech již vyzkoušeli upravené výfuky, novou podlahu a bočnicové panely.
"Auto dělá to, přesně to, co očekáváme, týká se to časů na kolo a výkonnosti aerodynamiky. Nikdy však nevíte, čeho dosáhli ostatní. Víte akorát, jak to jde vám, že se auto chová a podává přesně takový výkon, jak jste očekávali," uvádí Ross Brawn.
"Sledujeme čísla v aerodynamickém tunelu a to, co vidíme, je to, co očekáváme. Když navrhujete vůz, pracujete izolovaně, ale nevíte, jak na tom bude mezi ostatními vozy, až vyjedou. Ale auto je tam, kde jsme čekali," dodává.
Srovnání s konkurencíJak je na tom konkurence? "Uděláte si obrázek a vzhledem k tomu, že jsem měl to štěstí být několik let měřítkem pro ostatní týmy a v jiných letech jsme naopak stahovali soupeře, vím, že když jste pro ostatní měřítkem, postupujete o něco opatrněji. Nechcete zkazit to, co máte.
Když nejste tím referenčním bodem pro ostatní, pracujete tvrdě a možná i odvážněji a agresivněji, proto to není celou dobu stejné. Proto tým, který dominuje, není na špici věčně - kvůli přirozenému konzervatismu. Když se však snažíte ostatní dostihnout, někdy je předstihnete. A to je součástí fantastické věci našeho byznysu.
Red Bull je letos samozřejmě v silné pozici a je tím, kdo podle mě bude referenčním bodem pro ostatní na počátku sezóny - tedy tím, koho musíme v závodech porážet. Takhle to tedy vidím, ale nemyslím si, že bychom na to neměli, věci se v F1 mění docela rychle.
"Závodění bude navíc docela fascinující s těmi pneumatikami a dalšími novými faktory - nastavováním zadní klapky, KERSem, se všemi těmi novinkami. Takže to nemusí být nejrychlejší auto, které vyhraje první závody," popisuje Brawn.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.