Mercedes věří, že poslední novinky, které na poslední dva dny testů v Barceloně nasadí na auto, jej posunou do pozice, z níž budou moci letos bojovat o vítězství v závodech.
Nové díly MercedesuStáj nasadí nové přední křídlo, přepracované brzdové kanálky a vylepšené deflektory - všechny tyto díly podávaly v tunelu, kde je Mercedes testoval na voze plné velikosti, velmi dobré výsledky. Do Barcelony dorazily včera večer a dnes je poprvé bude na dráze vyhodnocovat Michael Schumacher. V uplynulých dvou dnech již vyzkoušeli upravené výfuky, novou podlahu a bočnicové panely.
"Auto dělá to, přesně to, co očekáváme, týká se to časů na kolo a výkonnosti aerodynamiky. Nikdy však nevíte, čeho dosáhli ostatní. Víte akorát, jak to jde vám, že se auto chová a podává přesně takový výkon, jak jste očekávali," uvádí Ross Brawn.
"Sledujeme čísla v aerodynamickém tunelu a to, co vidíme, je to, co očekáváme. Když navrhujete vůz, pracujete izolovaně, ale nevíte, jak na tom bude mezi ostatními vozy, až vyjedou. Ale auto je tam, kde jsme čekali," dodává.
Srovnání s konkurencíJak je na tom konkurence? "Uděláte si obrázek a vzhledem k tomu, že jsem měl to štěstí být několik let měřítkem pro ostatní týmy a v jiných letech jsme naopak stahovali soupeře, vím, že když jste pro ostatní měřítkem, postupujete o něco opatrněji. Nechcete zkazit to, co máte.
Když nejste tím referenčním bodem pro ostatní, pracujete tvrdě a možná i odvážněji a agresivněji, proto to není celou dobu stejné. Proto tým, který dominuje, není na špici věčně - kvůli přirozenému konzervatismu. Když se však snažíte ostatní dostihnout, někdy je předstihnete. A to je součástí fantastické věci našeho byznysu.
Red Bull je letos samozřejmě v silné pozici a je tím, kdo podle mě bude referenčním bodem pro ostatní na počátku sezóny - tedy tím, koho musíme v závodech porážet. Takhle to tedy vidím, ale nemyslím si, že bychom na to neměli, věci se v F1 mění docela rychle.
"Závodění bude navíc docela fascinující s těmi pneumatikami a dalšími novými faktory - nastavováním zadní klapky, KERSem, se všemi těmi novinkami. Takže to nemusí být nejrychlejší auto, které vyhraje první závody," popisuje Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.