Monoposty Red Bullu by měly dle BBC již v letošní sezóně pohánět motory značky Infiniti. O žádnou revoluci se ale nejedná, v podstatě dojde pouze k přeznačení současných agregátů Renault. Red Bull by tímto krokem mohl ročně ušetřit minimálně 7 milionů liber (přes 200 mil. Kč).
Infiniti je luxusní značka japonského Nissanu, který je součástí Renaultu. Tímto krokem chce využít Formule 1 k proslavení svého jména. Motory tedy zůstanou stejné, Red Bull je však díky tomuto kroku bude dostávat zdarma, čímž ušetří ročně výše zmíněnou sumu.
Zatím není známo, zda Renault/Nissan poskytne další finanční podporu Red Bullu - i tak by se ale pro Red Bull jednalo o citelnou úsporu ve výši 4 - 5 % jejich celkového rozpočtu. Své finanční prostředky pak budou moci věnovat na další potenciální zvyšování výkonnosti.
Red Bull byl loni jediným z top týmů, který si musel za motory platit. Osm millonů Euro (200 mil. Kč) je pevná roční částka sjednaná v rámci FOTA, kterou zákaznické týmy musí platit výrobcům motorů.
Motor Renault RS27-2011
Smlouva Red Bullu s Infiniti by mohla být zítra oficiálně oznámena na ženevském autosalonu, brzy se tedy dozvíme další detaily. Nissan s Renaultem se snaží zvýšit povědomí o značce Infiniti, aby přežili v konkurenčním boji se svými rivaly jako je Audi, BMW, Jaguar či Mercedes. Tyto dvě společnosti uzavřely partnerství v roce 1999. Renault drží 44,3 % akcií Nissanu, ten vlastní pro změnu 15 % akcií Renaultu.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.