Technický ředitel Williamsu Sam Michael dnes pochválil nováčka v týmu - Pastora Maldonada. Vyzdvihnul zejména jeho talent a vyspělost.
"Práce, kterou odvedl během krátkého období dosavadního testování, je velmi dobrá. Jedná z věcí, která se mi líbila -kvůli níž jsem hned po testech volal Frankovi [Williamsovi] a Patrickovi [Headovi] - je to, že je určitě přirozeně talentovaný," říká Michael.
"Během jeho několika prvních dní jsme se dívali na jeho data a srovnávali je s Rubensem, mohli jste z nich vidět, že má přirozený talent."
Maldonado bude v závodech Formule 1 debutovat za měsíc v Austrálii, tým od něj nováčkovské chyby očekává: "Pastor je nováčkem. Udělá několik chyb a zažijeme několik bouraček, jako u každého nováčka. Jednou věcí na mě však udělal dojem. Možná je to tím, že mu je 25 let - tedy o pět let více, než mívají nováčci vstupující do našeho sportu - je vyspělejším. To je docela povzbuzující.
Dle Michaela se bude letos od velezkušeného Barrichella, který bude hlavní silou ve vývoji vozu, hodně učit: "Další věcí je, že směr, který volí při nastavení, se velmi rychle začal podobat Rubensovu. Myslím, že to také souvisí s vyspělostí a zkušeností v nižších kategoriích, kde závodil. Dostávalo se mu velmi dobrého tréninku.
Abychom si to ujasnili: Rubens je klíčovým pilotem pro směrování [vývoje] vozu díky svým zkušenostem, jimž se Pastor nevyrovná. Jeho hlavním úkolem je snažit se co nejvíce naučit. Rubens má největší podíl na směru, kterým se vůz ubírá, na celé platformě a nastavení. Pro mě je však velmi povzbuzující vidět, že Pastor velmi rychle reaguje na Rubensovy komentáře o tom, jak se vůz chová."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.