Technický ředitel Williamsu Sam Michael dnes pochválil nováčka v týmu - Pastora Maldonada. Vyzdvihnul zejména jeho talent a vyspělost.
"Práce, kterou odvedl během krátkého období dosavadního testování, je velmi dobrá. Jedná z věcí, která se mi líbila -kvůli níž jsem hned po testech volal Frankovi [Williamsovi] a Patrickovi [Headovi] - je to, že je určitě přirozeně talentovaný," říká Michael.
"Během jeho několika prvních dní jsme se dívali na jeho data a srovnávali je s Rubensem, mohli jste z nich vidět, že má přirozený talent."
Maldonado bude v závodech Formule 1 debutovat za měsíc v Austrálii, tým od něj nováčkovské chyby očekává: "Pastor je nováčkem. Udělá několik chyb a zažijeme několik bouraček, jako u každého nováčka. Jednou věcí na mě však udělal dojem. Možná je to tím, že mu je 25 let - tedy o pět let více, než mívají nováčci vstupující do našeho sportu - je vyspělejším. To je docela povzbuzující.
Dle Michaela se bude letos od velezkušeného Barrichella, který bude hlavní silou ve vývoji vozu, hodně učit: "Další věcí je, že směr, který volí při nastavení, se velmi rychle začal podobat Rubensovu. Myslím, že to také souvisí s vyspělostí a zkušeností v nižších kategoriích, kde závodil. Dostávalo se mu velmi dobrého tréninku.
Abychom si to ujasnili: Rubens je klíčovým pilotem pro směrování [vývoje] vozu díky svým zkušenostem, jimž se Pastor nevyrovná. Jeho hlavním úkolem je snažit se co nejvíce naučit. Rubens má největší podíl na směru, kterým se vůz ubírá, na celé platformě a nastavení. Pro mě je však velmi povzbuzující vidět, že Pastor velmi rychle reaguje na Rubensovy komentáře o tom, jak se vůz chová."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.