Technický ředitel Williamsu Sam Michael dnes pochválil nováčka v týmu - Pastora Maldonada. Vyzdvihnul zejména jeho talent a vyspělost.
"Práce, kterou odvedl během krátkého období dosavadního testování, je velmi dobrá. Jedná z věcí, která se mi líbila -kvůli níž jsem hned po testech volal Frankovi [Williamsovi] a Patrickovi [Headovi] - je to, že je určitě přirozeně talentovaný," říká Michael.
"Během jeho několika prvních dní jsme se dívali na jeho data a srovnávali je s Rubensem, mohli jste z nich vidět, že má přirozený talent."
Maldonado bude v závodech Formule 1 debutovat za měsíc v Austrálii, tým od něj nováčkovské chyby očekává: "Pastor je nováčkem. Udělá několik chyb a zažijeme několik bouraček, jako u každého nováčka. Jednou věcí na mě však udělal dojem. Možná je to tím, že mu je 25 let - tedy o pět let více, než mívají nováčci vstupující do našeho sportu - je vyspělejším. To je docela povzbuzující.
Dle Michaela se bude letos od velezkušeného Barrichella, který bude hlavní silou ve vývoji vozu, hodně učit: "Další věcí je, že směr, který volí při nastavení, se velmi rychle začal podobat Rubensovu. Myslím, že to také souvisí s vyspělostí a zkušeností v nižších kategoriích, kde závodil. Dostávalo se mu velmi dobrého tréninku.
Abychom si to ujasnili: Rubens je klíčovým pilotem pro směrování [vývoje] vozu díky svým zkušenostem, jimž se Pastor nevyrovná. Jeho hlavním úkolem je snažit se co nejvíce naučit. Rubens má největší podíl na směru, kterým se vůz ubírá, na celé platformě a nastavení. Pro mě je však velmi povzbuzující vidět, že Pastor velmi rychle reaguje na Rubensovy komentáře o tom, jak se vůz chová."
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.