Williams popřel, že by Rubens Barrichello zajel své nejrychlejší kolo v Jerezu s vozem, který nesplňoval nový minimální hmotnostní limit pro vozy F1 - 640 kg.
Brazilcův čas byl o půl vteřiny rychlejší (viz zde) než druhé nejlepší kolo, které si připsal Michael Schumacher s Mercedesem. Díky tomu se spekulovalo, že tým zajel daný čas s lehčím vozem po vyjmutí KERSu a že to souvisí s rozhodnutím Williamsu vstoupit na burzu. Tímto krokem údajně snažil zvýšit hodnotu svých akcií.
Technický ředitel Sam Michael však tyto spekulace rázně popírá, podle něj se jedná o "absolutní nesmysl. Ten čas byl skutečný. Každý, kdo náš tým zná, ví, že nejezdíme s vozem pod hmotnostním limitem," uvedl Michael pro Auto Motor und Sport.
KERS byl podle něj jednoduše pouze odpojený kvůli problémům s přehříváním, čas byl jinak zajet na super-měkkých pneumatikách s menším množstvím paliva: "Rubensův čas jde na vrub super-měkkých pneumatik a také měl samozřejmě trochu méně paliva v nádrži, ale prvky KERSu byly ve voze, pouze jsme odpojili generátor od motoru - všechny baterie zůstaly v něm. Udělali jsme to kvůli problému s chlazením."
Na dotaz, jak to, že jezdili tak pomalé časy v úvodní fázi testů, Michael odpověděl: "Protože jsme měli pouze použitou středně-tvrdou směs a jezdili jsme stále s relativně velkým množstvím paliva v nádrži. Nepodařilo se nám nikdy přimět středně-tvrdou směs pracovat a stále si nejsme jisti proč."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.