Robert Kubica nelituje své účasti v závodech v rally, bývalý šampion Formule 1 Niky Lauda ho nyní za to tvrdě kritizuje.
"Nedává to žádný smysl, aby svou práci a život vystavoval takovému riziku. Bylo to nerozumné? Samozřejmě, že jo," horlí Lauda pro SpeedTV. "Musí zajistit, že bude odvádět svou práci - a jeho práce je F1. Jedině on nese vinu za to, co se stalo. Musel tam jet? Ne!"
Šéf Renaultu Eric Boullier přitom uvedl, že Kubica měl k účasti v rally jejich schválení. Samotný Robert ke své zálibě uvedl: "Díky me účasti v mnoha rally soutěžích jezdím v F1 lépe. Pomáhá to zvyšovat koncentraci, v F1 je navíc velmi málo možností testovat. Rally mi umožňuje pracovat na některých oblastech, v nichž se můžu zlepšovat. Je to důležité v sezóně, kdy máte 20 závodů."
Co na to Lauda? "To je nesmysl. Řízení v rally nemá nic společného s F1. Jsou to odlišné sporty."
Kubica těsně před nehodou v rally testoval s novým vozem R31 ve Valencii
Robert se meitím úspěšně zotavuje v nemocnici. Ta včera vydala prohlášení o tom, že jeho zdravotní stav je dobrý. Do středy ale bude muset zůstat jednotce intenzivní péče, aby mohl být před další operaci důkladně vyšetřen.
Minulý pátek se podrobil devítihodinové operaci, během níž mu chirurgové stabilizovali zlomené kosti v pravém rameni a v pravé noze. Zítra jej čeká další, během níž mu bude napravován zlomený pravý loket.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.