Robert Kubica nelituje své účasti v závodech v rally, bývalý šampion Formule 1 Niky Lauda ho nyní za to tvrdě kritizuje.
"Nedává to žádný smysl, aby svou práci a život vystavoval takovému riziku. Bylo to nerozumné? Samozřejmě, že jo," horlí Lauda pro SpeedTV. "Musí zajistit, že bude odvádět svou práci - a jeho práce je F1. Jedině on nese vinu za to, co se stalo. Musel tam jet? Ne!"
Šéf Renaultu Eric Boullier přitom uvedl, že Kubica měl k účasti v rally jejich schválení. Samotný Robert ke své zálibě uvedl: "Díky me účasti v mnoha rally soutěžích jezdím v F1 lépe. Pomáhá to zvyšovat koncentraci, v F1 je navíc velmi málo možností testovat. Rally mi umožňuje pracovat na některých oblastech, v nichž se můžu zlepšovat. Je to důležité v sezóně, kdy máte 20 závodů."
Co na to Lauda? "To je nesmysl. Řízení v rally nemá nic společného s F1. Jsou to odlišné sporty."
Kubica těsně před nehodou v rally testoval s novým vozem R31 ve Valencii
Robert se meitím úspěšně zotavuje v nemocnici. Ta včera vydala prohlášení o tom, že jeho zdravotní stav je dobrý. Do středy ale bude muset zůstat jednotce intenzivní péče, aby mohl být před další operaci důkladně vyšetřen.
Minulý pátek se podrobil devítihodinové operaci, během níž mu chirurgové stabilizovali zlomené kosti v pravém rameni a v pravé noze. Zítra jej čeká další, během níž mu bude napravován zlomený pravý loket.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.