Zotavující se Robert Kubica, jehož stav na F1News bedlivě sledujeme, se dnes přesunul z jednotky intenzivní péče na traumatologické oddělení. Zítra podstoupí další operace.
Robert Kubica se v nemocnici Santa Corona v italském Pietra Ligure vypořádává s následky nedělní těžké autonehody. Závodník se měl dnes podrobit dalším operacím pravé nohy a ramene, během následujících tří až čtyř dní pak měli lékaři odoperovat také jeho poraněný loket. Primář traumatologie a ortopedie v Santa Coroně však uvažuje o provedení všek zákroků naráz, pod jednou narkózou.
„Zítra budeme operovat to, co je ještě potřeba, tedy pažní kost, loket a také chodidlo – hlezenní kost – kde budeme muset provést malou syntézu dalších zlomenin, které utrpěl,“ řekl primář traumatologie, doktor Lanza, italskému serveru IVG.it.
„To, co jsme zatím provedli, šlo docela dobře. Jsme klidní, ale pochopitelně máme nějaké obavy, ty nemůžeme úplně zavrhnout,“ pokračoval doktor Lanza.
Kubicu čeká ještě velmi dlouhá rekonvalescence. Prognózy jsou však zatím optimistické - Polák by se k závodění měl po rehabilitaci vrátit
Zkušený lékař upozorňuje na to, že operace bude velmi náročná a mohou se objevit komplikace. Proto vidí sloučení zákroků jen jako jednu z možností, kterou ale vyhodnotí až podle aktuálního stavu pacienta.
„Ano, uvažovali jsme o provedení všech zákroků najednou. Směřujeme k tomu. Ale samozřejmě to závisí na celkovém stavu pacienta, protože zítřejší operace bude dlouhá. Budeme pracovat na hlezenní kosti, pažní kosti, krčku pažní kosti, možná budeme muset vložit náhradu za nějaký kostní materiál, takže to bude velmi komplexní zákrok. Navrch tu máme ještě loket. Budeme se ale snažit vše provést v jedné operaci. Potrvá bezpochyby dlouho, budeme potřebovat šest sedm hodin,“ upřesnil doktor Lanza.
Robert Kubica se už jednomu dlouhému zákroku podrobil. V neděli ho sedm hodin operovaly dva lékařské týmy, které pracovaly zároveň na jeho pravé ruce a pravé noze. Tato operace závodníkovi zachránila důležité pohybové funkce obou končetin. Zítra budou lékaři pokračovat ve vypořádávání se s následky nedělní nehody.
Polský závodník boural v neděli dopoledne v první rychlostní zkoušce Rally Ronde di Andora. Jeho spolujezdec Jakub Gerber vyvázl z nehody bez zranění, Kubica byl v kritickém stavu letecky transportován do nemocnice. V Santa Coroně by si měl poležet ještě nejméně dva týdny.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.