Nejrychlejší muž prvních letošních testů neodjíždí z Valencie s lehkou hlavou. S novým Renaultem sice zajel nejlepší čas, kvůli technickým problémům ale tým nenajezdil, kolik si plánoval.
Robert Kubica včera na Renaultu R31 překonal nejlepší čas Fernanda Alonsa o skoro dvě desetiny vteřiny, Polák z toho však nijak nadšený nebyl. Jeho program začal kvůli technickým potížím až o půl druhé odpoledne a takové zpoždění už tým nemohl dohnat.
„Můžete den rozdělit na dvě části. Nenazval bych ho pozitivním, protože jsme první jízdu zajeli až ve 13:30,“ řekl Kubica.
„Poté, co jsme vyřešili problémy s autem, jsme dokázali trochu zapracovat na nastavení a udělali nějakou práci s pneumatikami. Kvůli špatnému ránu jsme ale nedokončili náš program a nenajeli tolik kol, kolik jsme chtěli,“ přiznal Polák.
Kubica včera v novém vozeodkroužil devadesát kol. Podle závodníka je však pořád lepší vybrat si dětské nemoci teď, při testování, než kdyby je překvapily v sezóně.
Kubica jezdil s novým Renaultem ve Valencii dva dny. Na hodnocení je podle něj zatím brzy
„Pokud máme mít nějaké potíže s autem nebo problémy se spolehlivostí, raději tady ve Valencii než v Bahrajnu,“ uvědomuje si Kubica. Dodává, že zatím je na hodnocení kvalit vozu přeci jen trochu brzy, protože všichni soupeři ještě neukázali své zbraně.
„Nedá se srovávat s loňským autem, ale pocit z něj může hodně záviset na tom, jak na tom všichni budou, až budeme ve stejných podmínkách a jezdit stejné časy,“ uzavřel Robert Kubica.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.