Nejrychlejší muž prvních letošních testů neodjíždí z Valencie s lehkou hlavou. S novým Renaultem sice zajel nejlepší čas, kvůli technickým problémům ale tým nenajezdil, kolik si plánoval.
Robert Kubica včera na Renaultu R31 překonal nejlepší čas Fernanda Alonsa o skoro dvě desetiny vteřiny, Polák z toho však nijak nadšený nebyl. Jeho program začal kvůli technickým potížím až o půl druhé odpoledne a takové zpoždění už tým nemohl dohnat.
„Můžete den rozdělit na dvě části. Nenazval bych ho pozitivním, protože jsme první jízdu zajeli až ve 13:30,“ řekl Kubica.
„Poté, co jsme vyřešili problémy s autem, jsme dokázali trochu zapracovat na nastavení a udělali nějakou práci s pneumatikami. Kvůli špatnému ránu jsme ale nedokončili náš program a nenajeli tolik kol, kolik jsme chtěli,“ přiznal Polák.
Kubica včera v novém vozeodkroužil devadesát kol. Podle závodníka je však pořád lepší vybrat si dětské nemoci teď, při testování, než kdyby je překvapily v sezóně.
Kubica jezdil s novým Renaultem ve Valencii dva dny. Na hodnocení je podle něj zatím brzy
„Pokud máme mít nějaké potíže s autem nebo problémy se spolehlivostí, raději tady ve Valencii než v Bahrajnu,“ uvědomuje si Kubica. Dodává, že zatím je na hodnocení kvalit vozu přeci jen trochu brzy, protože všichni soupeři ještě neukázali své zbraně.
„Nedá se srovávat s loňským autem, ale pocit z něj může hodně záviset na tom, jak na tom všichni budou, až budeme ve stejných podmínkách a jezdit stejné časy,“ uzavřel Robert Kubica.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.