Nejrychlejší muž prvních letošních testů neodjíždí z Valencie s lehkou hlavou. S novým Renaultem sice zajel nejlepší čas, kvůli technickým problémům ale tým nenajezdil, kolik si plánoval.
Robert Kubica včera na Renaultu R31 překonal nejlepší čas Fernanda Alonsa o skoro dvě desetiny vteřiny, Polák z toho však nijak nadšený nebyl. Jeho program začal kvůli technickým potížím až o půl druhé odpoledne a takové zpoždění už tým nemohl dohnat.
„Můžete den rozdělit na dvě části. Nenazval bych ho pozitivním, protože jsme první jízdu zajeli až ve 13:30,“ řekl Kubica.
„Poté, co jsme vyřešili problémy s autem, jsme dokázali trochu zapracovat na nastavení a udělali nějakou práci s pneumatikami. Kvůli špatnému ránu jsme ale nedokončili náš program a nenajeli tolik kol, kolik jsme chtěli,“ přiznal Polák.
Kubica včera v novém vozeodkroužil devadesát kol. Podle závodníka je však pořád lepší vybrat si dětské nemoci teď, při testování, než kdyby je překvapily v sezóně.
Kubica jezdil s novým Renaultem ve Valencii dva dny. Na hodnocení je podle něj zatím brzy
„Pokud máme mít nějaké potíže s autem nebo problémy se spolehlivostí, raději tady ve Valencii než v Bahrajnu,“ uvědomuje si Kubica. Dodává, že zatím je na hodnocení kvalit vozu přeci jen trochu brzy, protože všichni soupeři ještě neukázali své zbraně.
„Nedá se srovávat s loňským autem, ale pocit z něj může hodně záviset na tom, jak na tom všichni budou, až budeme ve stejných podmínkách a jezdit stejné časy,“ uzavřel Robert Kubica.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.