Podle Mercedesu a Red Bullu se konkurenceschopný vůz v sezóně 2011 bez KERSu neobejde.
V roce 2009, kdy se systém pro rekuperaci kinetické energie v F1 objevil poprvé, jej ani Mercedes GP (tehdy Brawn GP), ani Red Bull, nenasadili kvůli problémům spojeným s jeho zakomponováním do štíhlých vozů a s hmotností. Vozy Ferrari a McLarenu jim však před první zatáčkou dělaly problémy, přestože se kvalifikovaly hůře.
Pro letošní rok se FIA rozhodla usnadnit jeho nasazení, a tak o 20 kg zvýšila povinnou minimální hmotnost vozů. Bez KERSu budou závodit pouze tři týmy - loňští nováčci: HRT, Lotus a Virgin.
Podle technického ředitele Red Bullu Adriana Neweyho tým neměl na vybranou: "Myslím, že jednou z věcí, která se v roce 2009 stala zřejmou, byla důležitost KERSu pro startovní výkonnost. Naštěstí jsme tehdy bojovali s Brawny, které ho také neměli, takže nikdo z nás neměl vůči druhému tuto výhodu.
Letos budou KERS využívat McLaren, Ferrari a Mercedes a jsem si jistý, že všichni budou extrémně konkurenceschopní. Kdyby už pro nic, potřebujeme ho jednoduše pro výkonnost na startu."
Proto byl vůz RB7 navrhován s ohledem na KERS, byť jeho nasazení vytváří téměř tolik problémů, jak jich řeší: "KERS představuje výzvu - velkým problémem je to, aby řešení příliš nenarušovalo aerodynamiku, jinak ztrácíte výkonnost, kterou získáváte díky zakomponování KERSu. Letos se budeme velmi usilovně snažit jej během předsezónních testů vylepšit, abychom si byli jisti, že nám pomůže zvýšit výkonnost."
Šéf Mercedesu Ross Brawn s Neweym souhlasí - KERS podle něj bude na startech klíčový. Věří, že systém Mercedesu, který v roce 2009 používal McLaren, je jedním z nejlepších: "Myslím, že je pro nás ten správný čas pro použití KERSu. V roce 2009 jste mohli vidět, že startovní výkonnost vozů s KERSem byla hodně dramatická.
Být v roce 2011 bez KERSu - i kdybyste byli silní v kvalifikacích, měli byste problémy na startu. Pro nás to bylo rozhodně to správné rozhodnutí a máme jeden z těch lepších systémů v poli."
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.