Podle Mercedesu a Red Bullu se konkurenceschopný vůz v sezóně 2011 bez KERSu neobejde.
V roce 2009, kdy se systém pro rekuperaci kinetické energie v F1 objevil poprvé, jej ani Mercedes GP (tehdy Brawn GP), ani Red Bull, nenasadili kvůli problémům spojeným s jeho zakomponováním do štíhlých vozů a s hmotností. Vozy Ferrari a McLarenu jim však před první zatáčkou dělaly problémy, přestože se kvalifikovaly hůře.
Pro letošní rok se FIA rozhodla usnadnit jeho nasazení, a tak o 20 kg zvýšila povinnou minimální hmotnost vozů. Bez KERSu budou závodit pouze tři týmy - loňští nováčci: HRT, Lotus a Virgin.
Podle technického ředitele Red Bullu Adriana Neweyho tým neměl na vybranou: "Myslím, že jednou z věcí, která se v roce 2009 stala zřejmou, byla důležitost KERSu pro startovní výkonnost. Naštěstí jsme tehdy bojovali s Brawny, které ho také neměli, takže nikdo z nás neměl vůči druhému tuto výhodu.
Letos budou KERS využívat McLaren, Ferrari a Mercedes a jsem si jistý, že všichni budou extrémně konkurenceschopní. Kdyby už pro nic, potřebujeme ho jednoduše pro výkonnost na startu."
Proto byl vůz RB7 navrhován s ohledem na KERS, byť jeho nasazení vytváří téměř tolik problémů, jak jich řeší: "KERS představuje výzvu - velkým problémem je to, aby řešení příliš nenarušovalo aerodynamiku, jinak ztrácíte výkonnost, kterou získáváte díky zakomponování KERSu. Letos se budeme velmi usilovně snažit jej během předsezónních testů vylepšit, abychom si byli jisti, že nám pomůže zvýšit výkonnost."
Šéf Mercedesu Ross Brawn s Neweym souhlasí - KERS podle něj bude na startech klíčový. Věří, že systém Mercedesu, který v roce 2009 používal McLaren, je jedním z nejlepších: "Myslím, že je pro nás ten správný čas pro použití KERSu. V roce 2009 jste mohli vidět, že startovní výkonnost vozů s KERSem byla hodně dramatická.
Být v roce 2011 bez KERSu - i kdybyste byli silní v kvalifikacích, měli byste problémy na startu. Pro nás to bylo rozhodně to správné rozhodnutí a máme jeden z těch lepších systémů v poli."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.