Podle Mercedesu a Red Bullu se konkurenceschopný vůz v sezóně 2011 bez KERSu neobejde.
V roce 2009, kdy se systém pro rekuperaci kinetické energie v F1 objevil poprvé, jej ani Mercedes GP (tehdy Brawn GP), ani Red Bull, nenasadili kvůli problémům spojeným s jeho zakomponováním do štíhlých vozů a s hmotností. Vozy Ferrari a McLarenu jim však před první zatáčkou dělaly problémy, přestože se kvalifikovaly hůře.
Pro letošní rok se FIA rozhodla usnadnit jeho nasazení, a tak o 20 kg zvýšila povinnou minimální hmotnost vozů. Bez KERSu budou závodit pouze tři týmy - loňští nováčci: HRT, Lotus a Virgin.
Podle technického ředitele Red Bullu Adriana Neweyho tým neměl na vybranou: "Myslím, že jednou z věcí, která se v roce 2009 stala zřejmou, byla důležitost KERSu pro startovní výkonnost. Naštěstí jsme tehdy bojovali s Brawny, které ho také neměli, takže nikdo z nás neměl vůči druhému tuto výhodu.
Letos budou KERS využívat McLaren, Ferrari a Mercedes a jsem si jistý, že všichni budou extrémně konkurenceschopní. Kdyby už pro nic, potřebujeme ho jednoduše pro výkonnost na startu."
Proto byl vůz RB7 navrhován s ohledem na KERS, byť jeho nasazení vytváří téměř tolik problémů, jak jich řeší: "KERS představuje výzvu - velkým problémem je to, aby řešení příliš nenarušovalo aerodynamiku, jinak ztrácíte výkonnost, kterou získáváte díky zakomponování KERSu. Letos se budeme velmi usilovně snažit jej během předsezónních testů vylepšit, abychom si byli jisti, že nám pomůže zvýšit výkonnost."
Šéf Mercedesu Ross Brawn s Neweym souhlasí - KERS podle něj bude na startech klíčový. Věří, že systém Mercedesu, který v roce 2009 používal McLaren, je jedním z nejlepších: "Myslím, že je pro nás ten správný čas pro použití KERSu. V roce 2009 jste mohli vidět, že startovní výkonnost vozů s KERSem byla hodně dramatická.
Být v roce 2011 bez KERSu - i kdybyste byli silní v kvalifikacích, měli byste problémy na startu. Pro nás to bylo rozhodně to správné rozhodnutí a máme jeden z těch lepších systémů v poli."
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.