Po tom, co Polák zakončil testovací jízdy ve Valencii s novým Renaultem R31, odskočí si z formule 1 opět do rally. S Fabií S2000 je přihlášen na Rally Ronde di Andora.
Poprvé tak Kubica usedne do speciálu katerogie S2000, vůz bude připravený italským týmem DP Autosport ve spolupráci přímo se Škodou Motorsport. Od této italské stáje si Kubica již dříve pronajímal Renault Clio R3.
Fabia S2000 EVO II, se kterou bude startovat, již jeden jezdec formule 1 proháněl. Jedná se totiž o exemplář, se kterým startoval Alex Caffi na lednové Rallye Monte Carlo. Fabia je nejnovější specifikace, kterou měli k dispozici i tovární jezdci Kopecký a Hänninen v Monte Carlu. Obouvat bude pneumatiky Pirelli.
Alex Caffi na trati Rallye Monte Carlo. Přímo s tímto vozem bude Kubica startovat
Soutěž startuje v neděli poblíž města Andora v severozápadní Italii a jedná se spíše o rallysprint. Na účastníky je totiž připravena jen jedna rychlostní zkouška, která se pojede čtyřikrát. Celkem bude soutěž měřit asi 157 kilometrů.
Další novinky z rally můžete sledovat zde.
Zdroj: rallyonline.pl
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.