Technický ředitel Red Bullu, Adrian Newey, je potěšen zavedením nastavitelných křídel. Podle geniálního konstruktéra to Formuli 1 pomůže, ale varuje, že pravidla ohledně použití křídel bude možná zapotřebí ještě trošku vylepšit.
Pokud by totiž vše fungovalo hladce, jak je zamýšleno, tak by se také mohlo stát, že bude pro jezdce výhodnější být na druhé pozici a na rovince posledního kola by se před soupeře před ním jednoduše dostali.
„Záležitost s nastavitelnými křídly je velmi zajímavá. Pravidla nám dovolují měnit polohu křídla během kvalifikace prakticky kdykoliv. V závodě je to však pouze v přesně určených situacích. To bude mít bez pochyby velký dopad na to, jak budou závody probíhat. Potencionální předjetí v závislosti na nastavitelném křídle bude lehčí.“
„Ale nesmí se to dostat až tak daleko, jako tomu bývalo dříve v Monze. Tehdy bylo výhodnější být v posledním kole na druhé pozici, protože jste se vyvezl za jezdcem před Vámi a vyhrál jste závod.“
„Nemyslím si ale, že by to byl až takový problém. V závislosti na poznatcích z prvních závodů však nebude pro FIA problém pravidla pozměnit, aby k takovým situacím nedocházelo,“ uvažuje Newey.
Možnost volného použití křídla v kvalifikaci se však nelíbí Marku Webberovi: "Ještě jsem nepotkal jezdce, který by chápal toto pravidlo v kvalifikacích. Vždyť v kvalifikacích nezávodíme proti sobě pro to, abychom se předjížděli, ale abychom dosáhli nejlepšího času."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.