Bernie Ecclestone se nechal slyšet, že starostovi Melbourne s potěšením předvede svou výstřednost naživo. K takové reakci se nechal vyprovokovat kritickými výpady hlavního zastupitele města Melbourne z minulého týdne.
Situace mezi hostitelským mětsem Velké ceny Austrálie a šedou eminencí formule jedna se dále přiostřuje. Podle informací serveru ESPNF1.com vzkázal Bernie Ecclestone přes tamní lokální rozhlasovou stanici starostovi, že mu svou výstřednost rád předvede v praxi. Zároveň mnohoznačně prohlásil, že budoucnost závodu není jistá.
Starosta australského města Melbourne Robert Doyle už delší dobu zpochybňuje přínos Velké ceny Austrálie pro město. Naposledy se do kritiky pustil minulý týden, když zpochybnil zájem Melbourne na prodloužení pořadatelského kontraktu (více zde).
Doyle označil držitele komečních práv k sérii Formule jedna Bernieho Ecclestona za „výstředního“ a naznačil, že by mohl australský závod nahradit příjmem „dolarů z Asie nebo ropných království ze Středního východu“.
Budoucnost Velké ceny Austrálie je nejistá. Starosta Melbourne si nerozumí s Ecclestonem
Ecclestone se nenechal dvakrát pobízet a na hozenou rukavici zareagoval. Varoval Doyla, že ačkoli je smlouva podepsaná do roku 2015, bylo by mu „potěšením“ závod odepsat dříve. „Pokud se starosta domnívá, že jsem výstřední, mohu mu to pomoci dokázat. Jestli není spokojený s australským závodem, chce-li zrušit kontrakt, rádi si s ním o tom promluvíme,“ řekl Ecclestone v lokálním rádiu.
Osmdesátiletý Brit zároveň připustil, že jakkoli je závod v Albert Parku populární, nemusí přetrvat věky. „Nemohu říct (že zůstane) napořád. Vracíme se tam nechutně dlouho. Není ale žádný důvod, proč bychom odcházeli. Záleží na něm, jestli se chce bavit o vypovězení smlouvy... měl by si promluvit s někým z naší společnosti, ukázat, s čím by přišel,“ vrátil Ecclestone míček znovu na stranu soupeře.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.