Bernie Ecclestone se nechal slyšet, že starostovi Melbourne s potěšením předvede svou výstřednost naživo. K takové reakci se nechal vyprovokovat kritickými výpady hlavního zastupitele města Melbourne z minulého týdne.
Situace mezi hostitelským mětsem Velké ceny Austrálie a šedou eminencí formule jedna se dále přiostřuje. Podle informací serveru ESPNF1.com vzkázal Bernie Ecclestone přes tamní lokální rozhlasovou stanici starostovi, že mu svou výstřednost rád předvede v praxi. Zároveň mnohoznačně prohlásil, že budoucnost závodu není jistá.
Starosta australského města Melbourne Robert Doyle už delší dobu zpochybňuje přínos Velké ceny Austrálie pro město. Naposledy se do kritiky pustil minulý týden, když zpochybnil zájem Melbourne na prodloužení pořadatelského kontraktu (více zde).
Doyle označil držitele komečních práv k sérii Formule jedna Bernieho Ecclestona za „výstředního“ a naznačil, že by mohl australský závod nahradit příjmem „dolarů z Asie nebo ropných království ze Středního východu“.
Budoucnost Velké ceny Austrálie je nejistá. Starosta Melbourne si nerozumí s Ecclestonem
Ecclestone se nenechal dvakrát pobízet a na hozenou rukavici zareagoval. Varoval Doyla, že ačkoli je smlouva podepsaná do roku 2015, bylo by mu „potěšením“ závod odepsat dříve. „Pokud se starosta domnívá, že jsem výstřední, mohu mu to pomoci dokázat. Jestli není spokojený s australským závodem, chce-li zrušit kontrakt, rádi si s ním o tom promluvíme,“ řekl Ecclestone v lokálním rádiu.
Osmdesátiletý Brit zároveň připustil, že jakkoli je závod v Albert Parku populární, nemusí přetrvat věky. „Nemohu říct (že zůstane) napořád. Vracíme se tam nechutně dlouho. Není ale žádný důvod, proč bychom odcházeli. Záleží na něm, jestli se chce bavit o vypovězení smlouvy... měl by si promluvit s někým z naší společnosti, ukázat, s čím by přišel,“ vrátil Ecclestone míček znovu na stranu soupeře.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.