Polský pilot Robert Kubica letos nastoupí do své druhé sezony u Renaultu a chtěl by získat i nějaké vítězství ve Velké ceně.
Robert Kubica se nechal slyšet, že by v sezoně 2011 rád urval nějaké vítězství ve Velké ceně. Dokáže to však s vozem Renault? Kubica věří, že ano.
"Jsem přesvědčen o tom, že letošní sezona bude pro tým snadnější než loňská, kdy se řešilo hodně věcí okolo sponzorů a finanční situace týmu. To se povedlo stabilizovat a tak se letos můžeme více soustředit na závodění. Rád bych vyhrál nějaký závod. Eric Boullier (šéf týmu) řekl, že naše letošní auto by toho mohlo být schopné a že také touží po vítězství. Jako by mi tím mluvil z duše."
Po příchodu nového sponzora, společnosti Group Lotus, budou vozy Renault jezdit v tomto zbarvení (na obrázku loňský vůz R30)
Polák není nijak znepokojen ani změnami, které v týmu proběhly, především příchodem společnosti Group Lotus jako hlavního sponzora. "Když tým v roce 2009 procházel změnami, ještě jsem u Renaultu nebyl, vše se stalo ještě než jsem přišel, ale vím, že jádro týmu tehdy zůstalo stejné a tak je to i letos. Změn se tedy nebojím."
Kubica není zklamaný ani tím, že doposud ve své kariéře v F1 nebojoval o titul. "Pro získání titulu potřebujete nejen dobrou techniku, ale i velkou dávku štěstí. Je to jako převodovka, pokud jeden stupeň nefunguje, zhroutí se celé zařízení."
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.