Polský pilot Robert Kubica letos nastoupí do své druhé sezony u Renaultu a chtěl by získat i nějaké vítězství ve Velké ceně.
Robert Kubica se nechal slyšet, že by v sezoně 2011 rád urval nějaké vítězství ve Velké ceně. Dokáže to však s vozem Renault? Kubica věří, že ano.
"Jsem přesvědčen o tom, že letošní sezona bude pro tým snadnější než loňská, kdy se řešilo hodně věcí okolo sponzorů a finanční situace týmu. To se povedlo stabilizovat a tak se letos můžeme více soustředit na závodění. Rád bych vyhrál nějaký závod. Eric Boullier (šéf týmu) řekl, že naše letošní auto by toho mohlo být schopné a že také touží po vítězství. Jako by mi tím mluvil z duše."
Po příchodu nového sponzora, společnosti Group Lotus, budou vozy Renault jezdit v tomto zbarvení (na obrázku loňský vůz R30)
Polák není nijak znepokojen ani změnami, které v týmu proběhly, především příchodem společnosti Group Lotus jako hlavního sponzora. "Když tým v roce 2009 procházel změnami, ještě jsem u Renaultu nebyl, vše se stalo ještě než jsem přišel, ale vím, že jádro týmu tehdy zůstalo stejné a tak je to i letos. Změn se tedy nebojím."
Kubica není zklamaný ani tím, že doposud ve své kariéře v F1 nebojoval o titul. "Pro získání titulu potřebujete nejen dobrou techniku, ale i velkou dávku štěstí. Je to jako převodovka, pokud jeden stupeň nefunguje, zhroutí se celé zařízení."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.