Marlboro je dlouholetým sponzorem Ferrari a podle mnohých spekulací by měla společnost Marlboro ve spolupráci s italskou stájí pokračovat až do konce roku 2014.
Smlouva mezi stájí Ferrari a odnoží tabákového koncernu Philip Morris, Marlboro, sice vyprší na konci této sezony, údajně se ale intenzivně jedná o jejím prodloužení až do konce roku 2014. Tato dohoda by mohla být oznámena již 28. ledna při odhalení nového vozu italské stáje.
Ačkoli je reklama na tabák a alkohol v motorsportu zakázána, Marlboro i nadále spolupracuje jak se stájí Ferrari, tak s Ducati v MotoGP.
"V prodloužení smlouvy nevidím žádný problém," řekl Autosportu mluvčí společnosti Philip Morris."Partnerství Ferrari a Marlbora je dlouhodobá záležitost a velice se nám to osvědčilo, nemáme jediný důvod, proč nepodepsat novou smlouvu."
Čárový kód na vozech Ferrari byl prý podprahovou reklamou, proto ho italská stáj přestala používat
Během loňské sezony muselo Ferrari odstranit ze svých monopostů čárový kód, který používali místo nápisu Marlboro. Podle některých se jednalo o podprahovou reklamu. Aby se Ferrari nedostalo do problémů, představilo pro tuto sezonu nové logo, které již čárový kód neobsahuje. Italská stáj se ke spekulacím o prodloužení smlouvy odmítla jakkoliv vyjádřit.
Letos to bude přesně 40 let od doby, co se na voze Formule 1 poprvé objevil nápis Marlboro. Tehdy nastoupila s tímto zbarvením stáj BRM. Dlouho pak Marlboro sponzorovalo i McLaren.
Na několik vozů, které jezdily s nápisem Marlboro, se můžete podívat ve fotogalerii pod článkem.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.