Marlboro je dlouholetým sponzorem Ferrari a podle mnohých spekulací by měla společnost Marlboro ve spolupráci s italskou stájí pokračovat až do konce roku 2014.
Smlouva mezi stájí Ferrari a odnoží tabákového koncernu Philip Morris, Marlboro, sice vyprší na konci této sezony, údajně se ale intenzivně jedná o jejím prodloužení až do konce roku 2014. Tato dohoda by mohla být oznámena již 28. ledna při odhalení nového vozu italské stáje.
Ačkoli je reklama na tabák a alkohol v motorsportu zakázána, Marlboro i nadále spolupracuje jak se stájí Ferrari, tak s Ducati v MotoGP.
"V prodloužení smlouvy nevidím žádný problém," řekl Autosportu mluvčí společnosti Philip Morris."Partnerství Ferrari a Marlbora je dlouhodobá záležitost a velice se nám to osvědčilo, nemáme jediný důvod, proč nepodepsat novou smlouvu."
Čárový kód na vozech Ferrari byl prý podprahovou reklamou, proto ho italská stáj přestala používat
Během loňské sezony muselo Ferrari odstranit ze svých monopostů čárový kód, který používali místo nápisu Marlboro. Podle některých se jednalo o podprahovou reklamu. Aby se Ferrari nedostalo do problémů, představilo pro tuto sezonu nové logo, které již čárový kód neobsahuje. Italská stáj se ke spekulacím o prodloužení smlouvy odmítla jakkoliv vyjádřit.
Letos to bude přesně 40 let od doby, co se na voze Formule 1 poprvé objevil nápis Marlboro. Tehdy nastoupila s tímto zbarvením stáj BRM. Dlouho pak Marlboro sponzorovalo i McLaren.
Na několik vozů, které jezdily s nápisem Marlboro, se můžete podívat ve fotogalerii pod článkem.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.