Cožpak se v Číně již sedm let nezávodí? Ano - jenže okruh musí před letošní sezónou kvůli nedostatkům při odvádění vody projít znovu homologací FIA. Pořadatelé hlásí, že vše zvládnou včas.
Inspektoři z FIA by do Šanghaje měli zavítat v březnu. První velká cena se zde jela v roce 2004, od té doby se Velká cena Číny přes poměrně nízkou účast diváků stala nedílnou součástí kalendáře F1.
Nad letošním závodem však visí otazník - okruh musí projít znovu homologací FIA kvůli nevyhovující kvalitě povrchu dráhy a drenáže pro pořádání vrcholné události motosportu.
Zástupci okruhu dle agentury Reuters ujišťují, že do března bude v pořádku: "Mezinárodní okruh v Šanghaji potvrzuje, že všechny práce požadované FIA budou vykonány, měly by být dokončeny do konce února."
Alonso předjíždí Sutila během deštivé Velké ceny Číny 2010
Velká cena Číny by měla být letos čtvrtým závodem letošního dvacetidílného kalendáře. Jedinou další tratí, která má podobné problémy, je ta v Indii - kam by F1 měla 30. října 2011 zavítat vůbec poprvé.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.