Pojďte se prostřednictvím obrázků podívat na návštěvu továrny Red Bullu v Milton Keynes, který se nachází 80 km severozápadně od Londýna.
Red Bull je jedním ze dvou týmů (další je Toro Rosso) vlastněných rakouským výrobcem energetických nápojů. Byť závodí pod rakouskou licencí, závodní tým sídlí ve Velké Británii v Milton Keynes.
Tento tým své počátky datuje do roku 1997, v němž debutoval Steward GP. Jeho majitel Jackie Steward jej v roce 1999 prodal Fordu, který se jej rozhodl přejmenovat na Jaguar Racing. 15. listopadu 2004 jej za 1 dolar a závazek investoval v následujících třech letech 400 mil. dolarů odkoupil Red Bull.
V továrně rozdělené na dvě části se nachází vývojové a konstrukční oddělení, kterému šéfuje technický ředitel Adrian Newey. Na místě je k dispozici také aerodynamický tunel a výpočetní středisko pro CFD simulace.
Pro vývoj jsou k dispozici různé testovací stolice pro zajištění maximální výkonnosti s minimálním kompromisem v celkové hmotnosti vozu, jeho funkčnosti a spolehlivosti. Prověřují motory, převodovky, tlumiče a další části zavěšení. Zde dochází také na využití FEM kalkulací (analýzy metodou konečných prvků) pro výrobu lehkých a efektivních dílů.
Výrobní oddělení má k dispozici moderní CNC obráběcí stroje schopné frézováním až v pětí osách a na ploše 1m2 zajistit přesnost v řádech několika mikrometrů. Pro rychlou výrobu prototypů slouží i stereolitografické stroje.
V moderní továrně nesmí chybět ani sofistikovaný simulátor, na kterém tým zkouší jednotlivá nastavení a piloti si osvojují monoposty i tratě. Tři projektory pokrývají celé zorné pole pilota včetně okrajů, které vnímá periferním viděním.
© Fotografie: Red Bull Racing, GEPA Pictures, Getty Images
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.