Hlavní konstruktér Red Bullu Adrian Newey věří, že nová zadní křídla zvýší počet předjížděcích manévrů. Upozorňuje však, že nabízenou výhodu bude třeba vyladit, aby předjíždění nebylo na druhou stranu až příliš jednoduché.
Newey během přednášky na výstavě Autosport International Show varoval, že nastavitelná zadní křídla by mohla vést k příliš umělému zážitku.
"Určitě pomohou. Snižují odpor vzduchu u aut na rovinkách, takže dosáhnete vyšší maximální rychlosti," uvádí Newey na adresu nových zadních křídel.
"Klíčem podle mě však bude upravit je a manipulovat s nimi tak, aby předjíždění bylo možné, ale zase ne příliš jednoduché. Pokud by předjíždění učinila [nastavitelná zadní křídla] příliš jednoduchým, takže budete záměrně na druhé pozici v posledním kole, pak by to bylo příliš umělé.
Existuje toto nebezpečí a zatím se mi zdá, že nabízejí příliš velkou výhodu," upozorňuje konstruktér Red Bullu, podle něhož by předjížděcí manévry neměly být jednoduché.
Souboj Sebastiana Vettela s Lewisem Hamiltonem v Silverstone
"Uvědomuji si, že zastávám menšinový názor: obtížnost předjíždění je hodně zveličována. Protože náročnost předjíždění znamená, že když někdo předjede, je to opravdu pamětihodné," dává mírně najevo svůj nesouhlas s novými zadními křídly.
Všichni si pamatujeme [Nigela] Mansela, jak předjel v Mexiku [Gerharda] Bergera po vnější straně či Nigela a Ayrtona [Sennu], jak si to rozdávali po celé délce barcelonské rovinky. Tyto manévry vyčnívají, protože předjíždění není tak jednoduché a pokud tomu bude jako v NASCARu, ztratí tím na svém lesku," dodává Newey.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.