Hlavní konstruktér Red Bullu Adrian Newey věří, že nová zadní křídla zvýší počet předjížděcích manévrů. Upozorňuje však, že nabízenou výhodu bude třeba vyladit, aby předjíždění nebylo na druhou stranu až příliš jednoduché.
Newey během přednášky na výstavě Autosport International Show varoval, že nastavitelná zadní křídla by mohla vést k příliš umělému zážitku.
"Určitě pomohou. Snižují odpor vzduchu u aut na rovinkách, takže dosáhnete vyšší maximální rychlosti," uvádí Newey na adresu nových zadních křídel.
"Klíčem podle mě však bude upravit je a manipulovat s nimi tak, aby předjíždění bylo možné, ale zase ne příliš jednoduché. Pokud by předjíždění učinila [nastavitelná zadní křídla] příliš jednoduchým, takže budete záměrně na druhé pozici v posledním kole, pak by to bylo příliš umělé.
Existuje toto nebezpečí a zatím se mi zdá, že nabízejí příliš velkou výhodu," upozorňuje konstruktér Red Bullu, podle něhož by předjížděcí manévry neměly být jednoduché.
Souboj Sebastiana Vettela s Lewisem Hamiltonem v Silverstone
"Uvědomuji si, že zastávám menšinový názor: obtížnost předjíždění je hodně zveličována. Protože náročnost předjíždění znamená, že když někdo předjede, je to opravdu pamětihodné," dává mírně najevo svůj nesouhlas s novými zadními křídly.
Všichni si pamatujeme [Nigela] Mansela, jak předjel v Mexiku [Gerharda] Bergera po vnější straně či Nigela a Ayrtona [Sennu], jak si to rozdávali po celé délce barcelonské rovinky. Tyto manévry vyčnívají, protože předjíždění není tak jednoduché a pokud tomu bude jako v NASCARu, ztratí tím na svém lesku," dodává Newey.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.