Asociace týmů Formule 1 (FOTA) zahájí vyšetřování kauzy nadměrného utrácení a porušování Dohody o omezení zdrojů (RAA), kterých se měl v loňském roce dopustit Red Bull.
RAA je pouze záležitostí FOTA, její dodržování tedy nemůže být vynucováno ze strany nadřazeného orgánu - Mezinárodní automobilové federace (FIA). Tato dohoda byla zavedena kvůli snižování nákladů na vývoj, personál a zdroje, aby žádný z týmů nezískával neférovou výhodu. Detaily nebyly zveřejněny a její dodržování, jak se nyní zdá, není zcela transparentní.
Z některých zpráv (psali jsme zde a zde) vyplývá, že ji Red Bull loni porušil, na čemž se shodují všichni jeho soupeři - byť příliš hlasitě ani veřejně to zatím najevo nedávají, což je u největších konkurentů až s podivem. Rakouský tým to však ústy svého šéfa Christiana Hornera popírá (viz zde).
FOTA má ale přesto zahájit vyšetřování, Red Bull proto nabídl týmům k prozkoumání své účetnictví. Horner očekával, že by jej k tomu soupeři stejně vyzvali: "Očekáváme, že ostatní týmy po nás budou žádat [vyjasnění toho, zda jsme neutráceli příliš], podobně jako tomu bylo s předními křídly, světlou výškou a ostatními věcmi během roku. My však nemáme žádný problém."
Pokud mu prokáže vina, bude rakouská stáj muset omezit svůj letošní rozpočet o částku, o kterou ji překročila v loňské roce.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.