Asociace týmů Formule 1 (FOTA) zahájí vyšetřování kauzy nadměrného utrácení a porušování Dohody o omezení zdrojů (RAA), kterých se měl v loňském roce dopustit Red Bull.
RAA je pouze záležitostí FOTA, její dodržování tedy nemůže být vynucováno ze strany nadřazeného orgánu - Mezinárodní automobilové federace (FIA). Tato dohoda byla zavedena kvůli snižování nákladů na vývoj, personál a zdroje, aby žádný z týmů nezískával neférovou výhodu. Detaily nebyly zveřejněny a její dodržování, jak se nyní zdá, není zcela transparentní.
Z některých zpráv (psali jsme zde a zde) vyplývá, že ji Red Bull loni porušil, na čemž se shodují všichni jeho soupeři - byť příliš hlasitě ani veřejně to zatím najevo nedávají, což je u největších konkurentů až s podivem. Rakouský tým to však ústy svého šéfa Christiana Hornera popírá (viz zde).
FOTA má ale přesto zahájit vyšetřování, Red Bull proto nabídl týmům k prozkoumání své účetnictví. Horner očekával, že by jej k tomu soupeři stejně vyzvali: "Očekáváme, že ostatní týmy po nás budou žádat [vyjasnění toho, zda jsme neutráceli příliš], podobně jako tomu bylo s předními křídly, světlou výškou a ostatními věcmi během roku. My však nemáme žádný problém."
Pokud mu prokáže vina, bude rakouská stáj muset omezit svůj letošní rozpočet o částku, o kterou ji překročila v loňské roce.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.