Red Bull popírá zprávy o překročení dohodnutých nákladů a porušení Dohody o omezení zdrojů (RRA), zatímco se týmy nemohou dohodnout na nové verzi.
Členové Asociace týmů Formule 1 (FOTA) se v posledních týdnech snaží upravit RRA pro období 2011 - 2017. Jednání však zatím selhávají, týmy se loni v Singapuru naposledy dohodly pouze na základním rámci. Problémové mají být nové části RRA včetně vývoje KERSu, délky období pro kontrolu nákladů či tresty za porušování dohody.
K projednávání těchto záležitostí ve snaze najít společný konsenzus se sejdou zřejmě ještě několikrát před zahájením letošní sezóny. Generální tajemník FOTA Simone Perillo pro Autosport optimisticky uvedl, že "věří, že dojde k dohodě" týkající se nové RRA.
Red Bull nedávno požádal pro sebe o výjimku a amnestii nákladů, z čehož Max Mosley usoudil, že zřejmě RRA platnou pro rok 2010 porušil a utratil příliš mnoho peněz (více zde). Šéf rakouské závodní stáje Christian Horner to však popírá.
"RRA je pro Formuli 1 pozitivní záležitostí, opravdu ušetřila náklady. Navzdory spekulacím jsme ji v roce 2010 plně dodržovali - a Red Bull Racing měl snad pouze třetí či čtvrtý nejvyšší rozpočet ve Formuli 1. Dosáhli jsme velké efektivity při snižování nákladů na hlavu proti externím výdajům," uvádí Horner.
"Všichni jsme pro další pokrok týkající se nákladů a RRA je dobrým prostředkem, jak toho dosáhnout - pokud bude konzistentní, férová, spravedlivá a transparentní ve všech aktivitách týmů. Nechceme, aby se Formule 1 zvrhla v šampionát, který ovládnou výrobci pohonných jednotek.
Je to něco jako stlačování balónu: nechcete tlačit pouze na jeden konec, aby vám vzduch jednoduše netlačil příliš na druhou stranu," dodává šéf Red Bullu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.