Red Bull popírá zprávy o překročení dohodnutých nákladů a porušení Dohody o omezení zdrojů (RRA), zatímco se týmy nemohou dohodnout na nové verzi.
Členové Asociace týmů Formule 1 (FOTA) se v posledních týdnech snaží upravit RRA pro období 2011 - 2017. Jednání však zatím selhávají, týmy se loni v Singapuru naposledy dohodly pouze na základním rámci. Problémové mají být nové části RRA včetně vývoje KERSu, délky období pro kontrolu nákladů či tresty za porušování dohody.
K projednávání těchto záležitostí ve snaze najít společný konsenzus se sejdou zřejmě ještě několikrát před zahájením letošní sezóny. Generální tajemník FOTA Simone Perillo pro Autosport optimisticky uvedl, že "věří, že dojde k dohodě" týkající se nové RRA.
Red Bull nedávno požádal pro sebe o výjimku a amnestii nákladů, z čehož Max Mosley usoudil, že zřejmě RRA platnou pro rok 2010 porušil a utratil příliš mnoho peněz (více zde). Šéf rakouské závodní stáje Christian Horner to však popírá.
"RRA je pro Formuli 1 pozitivní záležitostí, opravdu ušetřila náklady. Navzdory spekulacím jsme ji v roce 2010 plně dodržovali - a Red Bull Racing měl snad pouze třetí či čtvrtý nejvyšší rozpočet ve Formuli 1. Dosáhli jsme velké efektivity při snižování nákladů na hlavu proti externím výdajům," uvádí Horner.
"Všichni jsme pro další pokrok týkající se nákladů a RRA je dobrým prostředkem, jak toho dosáhnout - pokud bude konzistentní, férová, spravedlivá a transparentní ve všech aktivitách týmů. Nechceme, aby se Formule 1 zvrhla v šampionát, který ovládnou výrobci pohonných jednotek.
Je to něco jako stlačování balónu: nechcete tlačit pouze na jeden konec, aby vám vzduch jednoduše netlačil příliš na druhou stranu," dodává šéf Red Bullu.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.