Red Bull popírá zprávy o překročení dohodnutých nákladů a porušení Dohody o omezení zdrojů (RRA), zatímco se týmy nemohou dohodnout na nové verzi.
Členové Asociace týmů Formule 1 (FOTA) se v posledních týdnech snaží upravit RRA pro období 2011 - 2017. Jednání však zatím selhávají, týmy se loni v Singapuru naposledy dohodly pouze na základním rámci. Problémové mají být nové části RRA včetně vývoje KERSu, délky období pro kontrolu nákladů či tresty za porušování dohody.
K projednávání těchto záležitostí ve snaze najít společný konsenzus se sejdou zřejmě ještě několikrát před zahájením letošní sezóny. Generální tajemník FOTA Simone Perillo pro Autosport optimisticky uvedl, že "věří, že dojde k dohodě" týkající se nové RRA.
Red Bull nedávno požádal pro sebe o výjimku a amnestii nákladů, z čehož Max Mosley usoudil, že zřejmě RRA platnou pro rok 2010 porušil a utratil příliš mnoho peněz (více zde). Šéf rakouské závodní stáje Christian Horner to však popírá.
"RRA je pro Formuli 1 pozitivní záležitostí, opravdu ušetřila náklady. Navzdory spekulacím jsme ji v roce 2010 plně dodržovali - a Red Bull Racing měl snad pouze třetí či čtvrtý nejvyšší rozpočet ve Formuli 1. Dosáhli jsme velké efektivity při snižování nákladů na hlavu proti externím výdajům," uvádí Horner.
"Všichni jsme pro další pokrok týkající se nákladů a RRA je dobrým prostředkem, jak toho dosáhnout - pokud bude konzistentní, férová, spravedlivá a transparentní ve všech aktivitách týmů. Nechceme, aby se Formule 1 zvrhla v šampionát, který ovládnou výrobci pohonných jednotek.
Je to něco jako stlačování balónu: nechcete tlačit pouze na jeden konec, aby vám vzduch jednoduše netlačil příliš na druhou stranu," dodává šéf Red Bullu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.