Red Bull popírá zprávy o překročení dohodnutých nákladů a porušení Dohody o omezení zdrojů (RRA), zatímco se týmy nemohou dohodnout na nové verzi.
Členové Asociace týmů Formule 1 (FOTA) se v posledních týdnech snaží upravit RRA pro období 2011 - 2017. Jednání však zatím selhávají, týmy se loni v Singapuru naposledy dohodly pouze na základním rámci. Problémové mají být nové části RRA včetně vývoje KERSu, délky období pro kontrolu nákladů či tresty za porušování dohody.
K projednávání těchto záležitostí ve snaze najít společný konsenzus se sejdou zřejmě ještě několikrát před zahájením letošní sezóny. Generální tajemník FOTA Simone Perillo pro Autosport optimisticky uvedl, že "věří, že dojde k dohodě" týkající se nové RRA.
Red Bull nedávno požádal pro sebe o výjimku a amnestii nákladů, z čehož Max Mosley usoudil, že zřejmě RRA platnou pro rok 2010 porušil a utratil příliš mnoho peněz (více zde). Šéf rakouské závodní stáje Christian Horner to však popírá.
"RRA je pro Formuli 1 pozitivní záležitostí, opravdu ušetřila náklady. Navzdory spekulacím jsme ji v roce 2010 plně dodržovali - a Red Bull Racing měl snad pouze třetí či čtvrtý nejvyšší rozpočet ve Formuli 1. Dosáhli jsme velké efektivity při snižování nákladů na hlavu proti externím výdajům," uvádí Horner.
"Všichni jsme pro další pokrok týkající se nákladů a RRA je dobrým prostředkem, jak toho dosáhnout - pokud bude konzistentní, férová, spravedlivá a transparentní ve všech aktivitách týmů. Nechceme, aby se Formule 1 zvrhla v šampionát, který ovládnou výrobci pohonných jednotek.
Je to něco jako stlačování balónu: nechcete tlačit pouze na jeden konec, aby vám vzduch jednoduše netlačil příliš na druhou stranu," dodává šéf Red Bullu.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.