Prezident Ferrari. Luca di Montezemolo, předpovídá, že současný šampión F1, Sebastien Vettel, bude dříve nebo později jezdit za Ferrari. Šéf italského týmu chválí výkony Němce, zatímco se trochu opřel do Felipeho Massy. Že by předzvěst výměny pilotů?
Už na konci sezony se Vettel vyjádřil velmi lichotivě na adresu Ferrari, když označil tento tradiční tým za velmi speciální. „Proč bych nemohl jednou jezdit za Ferrari?“ ptal se. S Red Bullem má uzavřenou platnou smlouvu do konce sezony 2011 s opcí na prodloužení na sezonu 2012. Rakouská stáj se s ním pokusí prodloužit smlouvu o několik dalších sezón.
Ale to nemůže zabránit Montezemolovi, aby neprojevil zájem o služby německého šampióna: „Sebastian je rychlý, inteligentní a mladý. Dříve nebo později bude jezdit za Ferrari.“ A svého současného pilota Felipeho Massu ohodnotil takto: „V určité fázi sezony byl Felipe nazlobený a poté to vypadalo, jakoby za sebe poslal svého bratra. Jeho výkony nebyly optimální. To jsou ale minusové body pro něj.“
O tom, že jeho svěřenec projevuje zájem o Ferrari a naokpa, ví své i šéf Red Bullu Dietrich Mateschitz: „Seb chce jednou jezdit za Ferrari. My se ale pokusíme jeho rozhodnutí udělat co možná nejtěžším. Dokud bude mít totiž k dispozici rychlý vůz, který bude schopný vítězit, tak zůstane u Red Bullu."
Vettelovy pocity chápe i Helmut Marko: „Už v mých letech bylo pro každého pilota největším zadostiučiněním, když mohl jezdit za Ferrari. Jak by ale dopadla spolupráce Alonsa a Vettela ve Scuderii? Sebastien Vettel je typ jezdce, který, když je v nouzi, potřebuje mít podporu od týmu. Všichni ale moc dobře víme o politické situaci ve Ferrari. Sebastien ale potřebuje tým, který ho podpoří.“
Podle spekulací už zřejmě došlo k uzavření předběžné smlouvy mezi Němcem a italským týmem. Hovoří se také o tom, že Ferrari nemá zájem pouze o Vettela, ale i o konstruktéra Red Bullu Adriana Neweyho. Scuderia mu již dokonce měla nabídnout smlouvu, ale Adrian ji údajně odmítnul.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.