Prezident Ferrari. Luca di Montezemolo, předpovídá, že současný šampión F1, Sebastien Vettel, bude dříve nebo později jezdit za Ferrari. Šéf italského týmu chválí výkony Němce, zatímco se trochu opřel do Felipeho Massy. Že by předzvěst výměny pilotů?
Už na konci sezony se Vettel vyjádřil velmi lichotivě na adresu Ferrari, když označil tento tradiční tým za velmi speciální. „Proč bych nemohl jednou jezdit za Ferrari?“ ptal se. S Red Bullem má uzavřenou platnou smlouvu do konce sezony 2011 s opcí na prodloužení na sezonu 2012. Rakouská stáj se s ním pokusí prodloužit smlouvu o několik dalších sezón.
Ale to nemůže zabránit Montezemolovi, aby neprojevil zájem o služby německého šampióna: „Sebastian je rychlý, inteligentní a mladý. Dříve nebo později bude jezdit za Ferrari.“ A svého současného pilota Felipeho Massu ohodnotil takto: „V určité fázi sezony byl Felipe nazlobený a poté to vypadalo, jakoby za sebe poslal svého bratra. Jeho výkony nebyly optimální. To jsou ale minusové body pro něj.“
O tom, že jeho svěřenec projevuje zájem o Ferrari a naokpa, ví své i šéf Red Bullu Dietrich Mateschitz: „Seb chce jednou jezdit za Ferrari. My se ale pokusíme jeho rozhodnutí udělat co možná nejtěžším. Dokud bude mít totiž k dispozici rychlý vůz, který bude schopný vítězit, tak zůstane u Red Bullu."
Vettelovy pocity chápe i Helmut Marko: „Už v mých letech bylo pro každého pilota největším zadostiučiněním, když mohl jezdit za Ferrari. Jak by ale dopadla spolupráce Alonsa a Vettela ve Scuderii? Sebastien Vettel je typ jezdce, který, když je v nouzi, potřebuje mít podporu od týmu. Všichni ale moc dobře víme o politické situaci ve Ferrari. Sebastien ale potřebuje tým, který ho podpoří.“
Podle spekulací už zřejmě došlo k uzavření předběžné smlouvy mezi Němcem a italským týmem. Hovoří se také o tom, že Ferrari nemá zájem pouze o Vettela, ale i o konstruktéra Red Bullu Adriana Neweyho. Scuderia mu již dokonce měla nabídnout smlouvu, ale Adrian ji údajně odmítnul.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.