Jerome D'Ambrosio bude příští rok závodit za Virgin, kde nahradí Brazilce Lucu di Grassiho. Tým dnes tuto změnu oficiálně potvrdil.
Belgičan tento rok již nastoupil několikrát během pátečního tréninku a již delší dobu se hovořilo o tom, že se v sezóně 2011 stane závodním pilotem týmu Marussia Virgin Racing (psali jsme na příklad již na konci října zde).
"Když jsem přišel letos v září do týmu, splnilo se mi vše, v co jsem doufal. Musel jsem projít náročným testem, protože o místo stála spousta soupeřů, ale ve stejnou dobu jsem s týmem začal dobře vycházet a cítil jsem, že jsem našel svůj domov," popisuje vysmátý D'Ambrosio. "Cítím se s nimi velmi dobře - jsou velmi profesionální a ambiciózní. Pomyšlení na to, že budu součástí týmů, je vzrušující."
Podle šéfa týmu Johna Bootha rozhodování ohledně druhého pilota velmi snadné poté, co viděl, jak si vede během pátečních jízd: "Jeroma jsme již nějakou dobu sledovali a přemýšleli jsme o něm jako o vážném uchazeči o místo pro sezónu 2011. Bedlivě jsme sledovali jeho pokroky v GP2 a bylo jasné, že on je tím správným objektem. Když jsme ho však posadili do auta během čtyř víkendů a v testu v Abú Zabí, dokonce předčil naše očekávání."
"Perfektně do týmu zapadl a každého včetně našich partnerů a médií oslnil. Krom jeho nesporných schopností za volantem vozu Formule 1 je velmi pohledný mladý kluk, je příjemné ho mít v týmu. Své místo si plně zaslouží a myslím, že dohromady s Timem máme perfektní kombinaci mládí, zkušenosti, rychlosti a potenciálu. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme, čeho jsou schopni společně dosáhnout.
Nakonec musím poděkovat Lucasovi di Grassimu za důležitou roli, kterou také sehrál při zakládání týmu. Přispěl velkým dílem k našemu vývoji a přejeme mu spoustu úspěchů v jeho budoucí kariéře, která bude bezpochyby velmi vzrušující," dodal Booth.
Na závěr jen dodejme, že D'Ambrosio zastupuje společnost Gravity Sport Management, kterou vedou šéfové Renaultu Gerard Lopez a Eric Boullier.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.