Jerome D'Ambrosio bude příští rok závodit za Virgin, kde nahradí Brazilce Lucu di Grassiho. Tým dnes tuto změnu oficiálně potvrdil.
Belgičan tento rok již nastoupil několikrát během pátečního tréninku a již delší dobu se hovořilo o tom, že se v sezóně 2011 stane závodním pilotem týmu Marussia Virgin Racing (psali jsme na příklad již na konci října zde).
"Když jsem přišel letos v září do týmu, splnilo se mi vše, v co jsem doufal. Musel jsem projít náročným testem, protože o místo stála spousta soupeřů, ale ve stejnou dobu jsem s týmem začal dobře vycházet a cítil jsem, že jsem našel svůj domov," popisuje vysmátý D'Ambrosio. "Cítím se s nimi velmi dobře - jsou velmi profesionální a ambiciózní. Pomyšlení na to, že budu součástí týmů, je vzrušující."
Podle šéfa týmu Johna Bootha rozhodování ohledně druhého pilota velmi snadné poté, co viděl, jak si vede během pátečních jízd: "Jeroma jsme již nějakou dobu sledovali a přemýšleli jsme o něm jako o vážném uchazeči o místo pro sezónu 2011. Bedlivě jsme sledovali jeho pokroky v GP2 a bylo jasné, že on je tím správným objektem. Když jsme ho však posadili do auta během čtyř víkendů a v testu v Abú Zabí, dokonce předčil naše očekávání."
"Perfektně do týmu zapadl a každého včetně našich partnerů a médií oslnil. Krom jeho nesporných schopností za volantem vozu Formule 1 je velmi pohledný mladý kluk, je příjemné ho mít v týmu. Své místo si plně zaslouží a myslím, že dohromady s Timem máme perfektní kombinaci mládí, zkušenosti, rychlosti a potenciálu. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme, čeho jsou schopni společně dosáhnout.
Nakonec musím poděkovat Lucasovi di Grassimu za důležitou roli, kterou také sehrál při zakládání týmu. Přispěl velkým dílem k našemu vývoji a přejeme mu spoustu úspěchů v jeho budoucí kariéře, která bude bezpochyby velmi vzrušující," dodal Booth.
Na závěr jen dodejme, že D'Ambrosio zastupuje společnost Gravity Sport Management, kterou vedou šéfové Renaultu Gerard Lopez a Eric Boullier.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.