Jerome D'Ambrosio bude příští rok závodit za Virgin, kde nahradí Brazilce Lucu di Grassiho. Tým dnes tuto změnu oficiálně potvrdil.
Belgičan tento rok již nastoupil několikrát během pátečního tréninku a již delší dobu se hovořilo o tom, že se v sezóně 2011 stane závodním pilotem týmu Marussia Virgin Racing (psali jsme na příklad již na konci října zde).
"Když jsem přišel letos v září do týmu, splnilo se mi vše, v co jsem doufal. Musel jsem projít náročným testem, protože o místo stála spousta soupeřů, ale ve stejnou dobu jsem s týmem začal dobře vycházet a cítil jsem, že jsem našel svůj domov," popisuje vysmátý D'Ambrosio. "Cítím se s nimi velmi dobře - jsou velmi profesionální a ambiciózní. Pomyšlení na to, že budu součástí týmů, je vzrušující."
Podle šéfa týmu Johna Bootha rozhodování ohledně druhého pilota velmi snadné poté, co viděl, jak si vede během pátečních jízd: "Jeroma jsme již nějakou dobu sledovali a přemýšleli jsme o něm jako o vážném uchazeči o místo pro sezónu 2011. Bedlivě jsme sledovali jeho pokroky v GP2 a bylo jasné, že on je tím správným objektem. Když jsme ho však posadili do auta během čtyř víkendů a v testu v Abú Zabí, dokonce předčil naše očekávání."
"Perfektně do týmu zapadl a každého včetně našich partnerů a médií oslnil. Krom jeho nesporných schopností za volantem vozu Formule 1 je velmi pohledný mladý kluk, je příjemné ho mít v týmu. Své místo si plně zaslouží a myslím, že dohromady s Timem máme perfektní kombinaci mládí, zkušenosti, rychlosti a potenciálu. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme, čeho jsou schopni společně dosáhnout.
Nakonec musím poděkovat Lucasovi di Grassimu za důležitou roli, kterou také sehrál při zakládání týmu. Přispěl velkým dílem k našemu vývoji a přejeme mu spoustu úspěchů v jeho budoucí kariéře, která bude bezpochyby velmi vzrušující," dodal Booth.
Na závěr jen dodejme, že D'Ambrosio zastupuje společnost Gravity Sport Management, kterou vedou šéfové Renaultu Gerard Lopez a Eric Boullier.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.