Jerome D'Ambrosio bude příští rok závodit za Virgin, kde nahradí Brazilce Lucu di Grassiho. Tým dnes tuto změnu oficiálně potvrdil.
Belgičan tento rok již nastoupil několikrát během pátečního tréninku a již delší dobu se hovořilo o tom, že se v sezóně 2011 stane závodním pilotem týmu Marussia Virgin Racing (psali jsme na příklad již na konci října zde).
"Když jsem přišel letos v září do týmu, splnilo se mi vše, v co jsem doufal. Musel jsem projít náročným testem, protože o místo stála spousta soupeřů, ale ve stejnou dobu jsem s týmem začal dobře vycházet a cítil jsem, že jsem našel svůj domov," popisuje vysmátý D'Ambrosio. "Cítím se s nimi velmi dobře - jsou velmi profesionální a ambiciózní. Pomyšlení na to, že budu součástí týmů, je vzrušující."
Podle šéfa týmu Johna Bootha rozhodování ohledně druhého pilota velmi snadné poté, co viděl, jak si vede během pátečních jízd: "Jeroma jsme již nějakou dobu sledovali a přemýšleli jsme o něm jako o vážném uchazeči o místo pro sezónu 2011. Bedlivě jsme sledovali jeho pokroky v GP2 a bylo jasné, že on je tím správným objektem. Když jsme ho však posadili do auta během čtyř víkendů a v testu v Abú Zabí, dokonce předčil naše očekávání."
"Perfektně do týmu zapadl a každého včetně našich partnerů a médií oslnil. Krom jeho nesporných schopností za volantem vozu Formule 1 je velmi pohledný mladý kluk, je příjemné ho mít v týmu. Své místo si plně zaslouží a myslím, že dohromady s Timem máme perfektní kombinaci mládí, zkušenosti, rychlosti a potenciálu. Už se nemůžeme dočkat, až uvidíme, čeho jsou schopni společně dosáhnout.
Nakonec musím poděkovat Lucasovi di Grassimu za důležitou roli, kterou také sehrál při zakládání týmu. Přispěl velkým dílem k našemu vývoji a přejeme mu spoustu úspěchů v jeho budoucí kariéře, která bude bezpochyby velmi vzrušující," dodal Booth.
Na závěr jen dodejme, že D'Ambrosio zastupuje společnost Gravity Sport Management, kterou vedou šéfové Renaultu Gerard Lopez a Eric Boullier.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.