Podle statistiky Formula Money s největším rozpočtem letos hospodařil tým Ferrari. McLaren pro změnu vydělal nejvíce v poměru k vynaloženým investicím.
Rozpočet McLarenu letos činil 210 mil USD (v přepočtu kolem 4 miliard Kč), v sezóně však díky zisku 454 bodů skončili druzí za Red Bullem, díky čemuž vydělali nejvíce v poměru na jeden vynaložený dolar.
Předčily v tomto i vítěznou rakouskou stáj, která získala 498 mistrovských bodů při rozpočtu ve výši kolem 265 mil USD (v přepočtu přes 5 miliard Kč). Vůbec nejvíce peněž do závodního týmu letos vložilo Ferrari - 390 mil USD (7,5 miliardy Kč), což jim zajistilo ale až třetí místo v Poháru konstruktérů. Vynaložený dolar jim vydělal dvakrát méně než McLarenu.
Rozpočty týmů F1 v sezóně 2010 dle Formula Money
Dobře vynaložené peníze si pochvaluje i sponzor stáje z Wokingu - Vodafone. Telekomunikační gigant utratil za reklamu 65 mil USD (1,25 miliardy Kč). Díky úspěchům McLarenu a častému objevování se v hledáčku kamer podél trati jeho logo shlédlo během sezóny více než 520 miliónů diváků. Podle Formula Money by normálně za takovou kampaň muselo utratit téměř dvojnásobek (120 mil. USD).
V úspěšnosti reklamy telekomunikačního giganta předčil Red Bull, hodnota jeho reklamy byla díky spoustě minut, kdy kamerách sledovaly Red Bull a Toro Rosso, vyčíslena na více než 360 mil USD (téměř 7 miliard Kč) - 70% podíl na tom nese Red Bull, 30% Toro Rosso.
Špatně si nevedl ani další velký sponzor - Santander, který letos podporoval Ferrari, McLaren a některé závody. Hodnota jeho reklamy v letošním roce se odhaduje na 100 mil USD (téměř 2 miliardy Kč).
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.