Podle statistiky Formula Money s největším rozpočtem letos hospodařil tým Ferrari. McLaren pro změnu vydělal nejvíce v poměru k vynaloženým investicím.
Rozpočet McLarenu letos činil 210 mil USD (v přepočtu kolem 4 miliard Kč), v sezóně však díky zisku 454 bodů skončili druzí za Red Bullem, díky čemuž vydělali nejvíce v poměru na jeden vynaložený dolar.
Předčily v tomto i vítěznou rakouskou stáj, která získala 498 mistrovských bodů při rozpočtu ve výši kolem 265 mil USD (v přepočtu přes 5 miliard Kč). Vůbec nejvíce peněž do závodního týmu letos vložilo Ferrari - 390 mil USD (7,5 miliardy Kč), což jim zajistilo ale až třetí místo v Poháru konstruktérů. Vynaložený dolar jim vydělal dvakrát méně než McLarenu.
Rozpočty týmů F1 v sezóně 2010 dle Formula Money
Dobře vynaložené peníze si pochvaluje i sponzor stáje z Wokingu - Vodafone. Telekomunikační gigant utratil za reklamu 65 mil USD (1,25 miliardy Kč). Díky úspěchům McLarenu a častému objevování se v hledáčku kamer podél trati jeho logo shlédlo během sezóny více než 520 miliónů diváků. Podle Formula Money by normálně za takovou kampaň muselo utratit téměř dvojnásobek (120 mil. USD).
V úspěšnosti reklamy telekomunikačního giganta předčil Red Bull, hodnota jeho reklamy byla díky spoustě minut, kdy kamerách sledovaly Red Bull a Toro Rosso, vyčíslena na více než 360 mil USD (téměř 7 miliard Kč) - 70% podíl na tom nese Red Bull, 30% Toro Rosso.
Špatně si nevedl ani další velký sponzor - Santander, který letos podporoval Ferrari, McLaren a některé závody. Hodnota jeho reklamy v letošním roce se odhaduje na 100 mil USD (téměř 2 miliardy Kč).
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.